عصر بازار

نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر؛

نزول سکه و طلا با اُفت قیمت ارز

عصر اعتبار- نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با بیان اینکه طی هفته گذشته قیمت سکه و طلا روند کاهشی داشته است، گفت: حباب سکه از یک میلیون تومان به ۷۵۰ هزار تومان کاهش یافت.

نزول سکه و طلا با اُفت قیمت ارز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از میزان، محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه طی هفته گذشته اظهار کرد: طی هفته‌ای که گذشت در حالی که روند قیمت جهانی طلا رو به افزایش بود، برخلاف این افزایش، قیمت طلا و سکه با توجه به کاهش قیمت ارز اُفت کرد.

    نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر افزود: قیمت هر اونس طلا طی این هفته با افزایش 70 دلاری به رکورد بی سابقه یک‌هزار و 880 دلار رسید که تاکنون در تاریخ طلا سابقه نداشته است.

    وی گفت: قیمت طلا با توجه به کاهش نرخ ارز که از 26 هزار تومان به 21 هزار تومان رسید قیمت‌ها به نسبت ابتدای هفته با کاهش روبه رو بوده است.

    کشتی آرای بیان کرد: قیمت سکه طرح جدید در ابتدای هفته 10 میلیون و 500 هزار تومان بود که در پایان هفته با کاهش 240 هزار تومانی به 10 میلیون و 260 هزار تومان کاهش یافت.

    نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر ادامه داد: قیمت سکه طرح قدیم نیز از 10 میلیون و 200 هزار تومان به 9 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

    وی خاطرنشان کرد: هر مثقال طلا نیز با کاهش 330 هزار تومانی از 4 میلیون و 460 هزار تومان به 4 میلیون و 130 هزار تومان رسید و هر گرم طلای 18 عیار نیز که در ابتدای هفته به یک میلیون و 30 هزار تومان رسیده بود به 953 هزار و 600 تومان نزول کرد.

    کشتی آرای ادامه داد: همچنین قیمت هر قطعه نیم سکه از 5 میلیون و 450 هزار تومان به 5 میلیون و 120 هزار کاهش یافت و هر قطعه ربع سکه نیز از 3 میلیون و 230 هزار تومان به 3 میلیون و 120 هزار تومان رسید.

    نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با بیان اینکه سکه گرمی نیز از یک میلیون و 750 هزار تومان به یک میلیون و 630 هزار تومان تنزل قیمت پیدا کرد، تصریح کرد: در مجموع طی هفته‌ای که گذشت قیمت سکه و طلا بر عکس قیمت جهانی رو به کاهش بود که تحت تاثیر کاهش قیمت ارز صورت گرفت.

    وی درباره حباب سکه نیز گفت: در حال حاضر حباب سکه از یک میلیون تومان ابتدای هفته به 750 هزار تومان کاهش یافت.

    کشتی آرای تاکید کرد: دادو ستد‌ها تا اواسط هفته مناسب بود، اما با شروع روند کاهش قیمت‌ها معاملات متوقف شد تا بازار به ثبات برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو