عصر بازار

یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

بازار ارز با اقدامات بانک مرکزی بزودی به ثبات می‌رسد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: بزودی و با اقدامات در حال انجام بانک مرکزی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات، بازار به ثبات قیمتی نزدیک خواهد شد.

بازار ارز با اقدامات بانک مرکزی بزودی به ثبات می‌رسد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، رحیم زارع  با اشاره به وضعیت بازار ارز، گفت: متاسفانه در ماه های اخیر عدم بازگشت میلیاردها دلار ارز حاصل از صادرات به کشور باعث شده نرخ ارز در نتیجه برهم خوردن عرضه و تقاضا هر روز گرانتر شود.

    نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بزودی با اقدامات در حال انجام بانک مرکزی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات، بازار به ثبات قیمتی نزدیک خواهد شد، افزود: تب و تاب خرید ارز در بروز وضعیت فعلی بی تاثیر نبوده، از اینرو لازم است مردم با آینده نگری نسبت به دوری از این بازار اقدام کنند.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید با همکاری قوه قضاییه عدم بازگشت ارزهای حاصل از صادرات به کشور بررسی و تعیین تکلیف شود، گفت: خوشبختانه طبق شنیده ها اقداماتی در این راستا آغاز شده و بزودی بسیاری از ارزهای انباشت شده در دست برخی به بازار روانه خواهد شد.

    زارع با تاکید بر اینکه اگر موانع قانونی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات وجود داشته باشد مجلس آماده تصویب قانون است، افزود: استفاده از ظرفیت صادرات یکی از محل های تامین ارز مورد نیاز کشور است، اما با توجه به تحریم ها باید از مسیرهای دیگری کریدورهای پولی در اینباره ایجاد شود.

    این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس آماده کمک به دولت و قوه قضاییه برای بازگرداندن ارزهای حاصل از صادرات بوده و در این رابطه در صورت لزوم آماده تصویب هر نوع قانون مورد نیازی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی