عصر بازار

جمع کل سرمایه ثبت شده شرکت‌های بیمه ۹۳.۹۳ میلیارد ریال شد

عصر اعتبار- آخرین وضعیت سرمایه شرکت‌های بیمه نشان می‌دهد که حداقل سرمایه این شرکت‌ها با ۴.۰۲۸ میلیارد ریال افزایش نسبت به ۲۶ فروردین‌ماه امسال و تا تاریخ ۲۹ تیرماه به ۹۳.۹۳۵ میلیارد ریال رسیده است.

جمع کل سرمایه ثبت شده شرکت‌های بیمه ۹۳.۹۳ میلیارد ریال شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، براساس مصوبه سی‌ام بهمن ماه 1395 هیات وزیران، حداقل سرمایه برای تاسیس موسسه بیمه مستقیم 100 میلیارد تومان و حداقل سرمایه مورد نیاز برای صدور پروانه فعالیت موسسه مستقیم در بیمه‌های غیرزندگی 30، بیمه‌های زندگی و مستمری 20 و بیمه‌های مختلط (تمامی رشته‌های بیمه‌ای) 50 میلیارد تومان تعیین شده و شرکت‌های بیمه باید تا پایان سال 1396 سرمایه خود را مطابق با این مصوبه افزایش می‌دادند.

    در صورتی که این حداقل رعایت نشود، مجوز صدور بیمه‌نامه آن شرکت در برخی از رشته‌ها مانند شخص ثالث محدود یا بسته خواهد شد. براساس آخرین بروز رسانی بیمه مرکزی از وضعیت سرمایه شرکت‌های بیمه در راستای اجرای مصوبه سی‌ام بهمن‌ماه 1395 هیات وزیران تا تاریخ 26 فروردین 1399 فقط شرکت بیمه توسعه است که به حداقل سرمایه مورد نظر دست نیافته است و سایر شرکت‌های سرمایه‌ای بیش از 150 میلیارد تومان دارند.

    البته با توجه به اینکه پروانه فعالیت شرکت بیمه توسعه در رشته‌های بیمه خودرو و زندگی ابطال شده است، حداقل سرمایه لازم برای فعالیت این شرکت در رشته‌های بیمه غیرزندگی 130 میلیارد تومان باید می‌شد که هنوز این حداقل اعمال نشده و همان 42 میلیارد قبلی است.

    از سوی دیگر شرکت سهامی بیمه ایران و شرکت‌های فعال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شرکت‌هایی که بعد از سال 1392 تاسیس شده‌اند، (ایران معین، اتکایی امین، تجارت‌نو، حکمت صبا، خاورمیانه، آسماری، امید و حافظ) مشمول مصوبه افزایش هیات وزیران نیستند.

    براین اساس بالاترین سرمایه در اختیار بیمه ایران با 3هزار و 424 میلیارد تومان است و هنوز افزایش سرمایه این شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها به 11 هزار میلیارد تومان اعمال نشده است. بعد از بیمه ایران بالاترین سرمایه اعلامی در اختیار بیمه پاسارگاد با 510 میلیارد تومان و شرکت‌های بیمه پارسیان، البرز و ایران معین با 400 میلیارد تومان است.

    شرکت‌های بیمه کوثر با 352 میلیارد تومان، اتکایی امین با 330 میلیارد تومان، اتکایی ایرانیان با 325 میلیارد تومان، ملت با 285 میلیارد تومان، دی با 250 میلیارد تومان، آسیا با 230 میلیارد تومان، سرمد با 210 میلیارد تومان، رازی با 200 میلیارد تومان، کارآفرین با 175 میلیارد تومان و تجارت نو با 157 میلیارد تومان در رده‌های بعدی از نظر سرمایه ثبت شده هستند.

    همچنین سرمایه شرکت‌های دانا، سینا، معلم، نوین، سامان، آرمان، میهن، تعاون، حکمت صبا و ما نیز 150 میلیارد تومان اعلام شده است. با این حال سرمایه ثبت شده شرکت‌های بیمه زندگی خاورمیانه 120 میلیارد تومان، امید 45.1 میلیارد تومان، آسماری 25 و حافظ 12.2 میلیارد تومان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی