عصر بازار

روحانی مطرح کرد؛

طرح دولت برای پرداخت وام ودیعه به مستاجران با ۱۳ درصد سود

عصر اعتبار- رییس جمهور با اشاره به دو طرح دولت برای کمک به مستاجرین، نرخ سود وام ارزان قیمت به مستاجرین را ۱۳ درصد اعلام کرد.

طرح دولت برای پرداخت وام ودیعه به مستاجران با ۱۳ درصد سود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا  با اشاره به طرح‌های دولت درباره تامین اجاره خانه مستاجران اظهار داشت: در همین ایام کرونا دو طرح مهم برای اجاره و مستاجرین آوردیم؛ یک طرح برای آن بود که اجاره‌بها از چقدر بیشتر نباشد و هفته قبل هم تصویب کردیم یک وام ارزان قیمت به مستاجرین بدهیم و برای افرادی که در شهرهای بزرگ و کوچک هستند این ودیعه را از بانک‌ها با یک نرخ ارزان قیمت 13 درصد دریافت کنند.

    رییس دولت دوازدهم اضافه کرد: دولت تلاش کرده است امکاناتی در اختیار مردم، یارانه بگیران و نیازمندان قرار بگیرد. علاوه بر این پرداختی ویژه‌ای، در چهار نوبت برای 3 میلیون خانوار نیازمند قرار دادیم.

    روحانی در بخش دیگر از سخنانش اظهارداشت: دولت تمام تلاش و توان خود را در زمینه فعالیت اقتصادی و معیشتی به کار بسته و افتتاح‌هایی که در روزهای پنجشنبه توسط دولت انجام می‌شود نشان از تحرک و تلاش دولت در این زمینه است. وی اضافه کرد: در شرایط فعلی نیازهای بهداشتی و پزشکی در اولویت است و وزارت بهداشت و درمان، وزارت صمت و دیگر دستگاه‌ها در این زمینه تلاش می‌کنند.

    رییس جمهوری با بیان اینکه حدود 5 ماه از همه‌گیری ویروس کرونا گذشته است، گفت:  هم ما و هم دنیا ازاین ویروس تجربه روشنی داریم و به این نتیجه رسیدیم که باید تمرکز باید بر نظام سلامت و بهداشتی باشد و کاری کنیم که نیاز به مراجعه مردم به بیمارستان نباشد.

    روحانی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، آموزش و در بعضی وقت‌ها تعطیلی اجتماعات برای سلامت مردم در نظر گرفته شد ولی رعایت نظام بهداشتی در اولویت است.

    رییس جمهوری با بیان اینکه اگر نظام بهداشت دچار مشکل شد به ناچار باید نظام درمان را جایگزین کرد، اظهار داشت:‌ البته در روزهای اول شیوع کرونا همه دنیا به سمت محدودیت و ممنوعیت مانند عدم خروج از خانه، بسته شدن کسب و کارها و نرفتن به مسافرت حرکت کرد که چاره‌ای هم نبود.

    وی اضافه کرد: اما در ادامه مشخص شد که ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها خود در بعضی از زمان‌ها مشکل آفرین است. زیرا زمانی که تولید و توزیع متوقف شود، زندگی مردم مختل می‌شود و همه به این نتیجه رسیدند که باید به سمت بازگشایی پیش بروند و همه کشورها فعالیت‌های خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار دادند.

    روحانی خاطرنشان کرد: اکنون همه کشورها ماسک زدن را اجباری کردند و حتی جریمه و افزایش جریمه داشتند به عنوان مثال اعمال جریمه از 150 یورو به 500 یورو را در برنامه خود قراردادند که نشان از اعمال سختگیرانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای همه است.

    رییس جمهوری با بیان اینکه ناظران باید با استحکام رعایت پروتکل‌های بهداشتی را پیگیری کنند، توضیح داد: نباید تخلفی صورت بگیرد و حتی برای ماه محرم که تصمیم گیری و برنامه‌ریزی شده است، تاکید شد افرادی که مسوولیت دارند، باید به رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو