عصر بازار

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد:

رشد ۳۴ درصدی نقدینگی طی یکسال گذشته

عصر اعتبار- نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: حجم نقدینگی به ۲ هزار و ششصد و هفتاد هزار میلیارد تومان طی یکسال گذشته رسیده است و وزیر اقتصاد طی گزارشی اعلام کرد، رشد بازار سرمایه توانسته ۳۰ درصد از نقدینگی را جذب کند.

رشد ۳۴ درصدی نقدینگی طی یکسال گذشته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بررسی موضوع کنترل حجم نقدینگی و هدایت آن به بخش سرمایه و تولید با حضور دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی گفت: از خرداد سال 98 تا خرداد امسال 34 درصد افزایش نقدینگی در کشور داشته‌ایم.

    وی با بیان اینکه حجم نقدینگی به 2 هزار و ششصد و هفتاد هزار میلیارد تومان رسیده است، ادامه داد: وزیر اقتصاد و معاونانش طی گزارشی اعلام کردند، رشد بازار سرمایه توانسته 30 درصد از نقدینگی را جذب کند.

    میرتاج‌الدینی تصریح کرد: دولت صندوق‌های پروژه‌ای مانند صندوقی تحت عنوان شرکت سهامی عام پروژه محور برای اجرای پروژه‌های بزرگ دولتی راه‌اندازی کرده است که بخش بزرگی از سرمایه این صندوق توسط دستگاه‌های دولتی و خرید سهام آن بوسیله مردم در بازار بورس تامین می‌شود.

    نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ضمن تاکید براینکه پروژه‌های بزرگ سودآور مورد استقبال مردم قرار گرفته است، گفت: مردم باید مراقب باشند تا در بازار بورس، سهام شرکت‌هایی را که از بنیه قوی برخوردار نیستند را خریداری نکنند و به دولت هم اعلام کردیم نباید ارزش سهام اینگونه شرکت‌ها  به صورت صوری افزایش پیدا کند تا موجب ضررهای احتمالی برای مردم در آینده نشود.

    نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به پیگیری موضوع مولدسازی اموال دولت توسط این کمیسیون هم اظهار کرد: دارایی‌های دولت براساس اجرای قانون مولدسازی باید به سرمایه تبدیل شود که مسئولیت این اقدام برعهده وزرارت اقتصاد و دارایی است.

    میرتاج‌الدینی افزود: دژپسند بیان کرد، دولت نتوانسته سال گذشته عدد پیش‌بینی شده در بودجه را که باید از محل مولدسازی اموال دولتی بدست می‌آمد را تامین کند اما رشد بازار سرمایه و بورس به این موضوع کمک کرده یعنی دولت اموال خود را تا حدودی در بورس عرضه کرده است.

    وی با بیان اینکه دولت باید تلاش کند تا از محل افزایش سرمایه در بازار بورس، تولید را رونق بخشد، گفت: بازار سرمایه در حال جذب نقدینگی جامعه است و باید این سرمایه به سمت بازار تولید هدایت شود و این موضوع به نفع مردم و اقتصاد خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی