عصر بازار

معاون وزیر اقتصاد مطرح کرد:

دریافت وام بانکی با سود ۱۸ درصدی برای وثیقه سهام عدالت

عصر اعتبار- معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: با وثیقه ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت، مشمولان می‌توانند از شبکه بانکی وام دریافت کنند و مدت زمان بازپرداخت این وام سه ساله و سود آن ۱۸ درصد خواهد بود.

دریافت وام بانکی با سود ۱۸ درصدی برای وثیقه سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاهه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، عباس معمارنژاد در نشست خبری در مورد ارایه کارت اعتباری با وثیقه گذاری سهام عدالت اظهار داشت: نقش بانک‌ها در تامین مالی اقتصاد در ایران بسیار پررنگ است به طوری که در سال گذشته بیش از 82 درصد حدود 975 هزار میلیارد تومان تامین مالی توسط بانک‌ها انجام شد.

    وی ادامه داد: مابقی تامین مالی از سوی بازار سرمایه با ارزش 110 هزار میلیارد تومان و بازار بدهی با ارزش 95 هزار میلیارد تومان انجام شد.

    معاون وزارت اقتصاد با بیان اینکه سهام عدالت برای مردمی شدن طراحی شد، گفت: وقتی سهام عدالت آزاد شد قیمت آن 8 میلیون تومان بود اما امروز به 19 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است و ارزش این سهام در 4 ماه دو برابر شده است.

    وی از امکان دریافت وام با ارایه وثیقه سهام عدالت خبر داد و گفت: با وثیقه 50 درصد ارزش روز سهام عدالت، مشمولان می توانند از شبکه بانکی وام دریافت کنند.

    معمارنژاد تاکید کرد: به جز همین سهام عدالت، هیچ وثیقه دیگری نیاز نیست و فقط خود سهام عدالت به عنوان وثیقه نزد بانک ها قرار می‌گیرد.

    معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: مدت زمان بازپرداخت این وام سه ساله و سود آن 18 درصد خواهد بود.

    معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه نوع قرارداد برای این وام قرارداد مرابحه و کارت اعتباری مرابحه است، افزود: بانک‌ها چشمی به سهام عدالت مردم ندارند و فقط به منظور تامین مالی انجام می‌شود.

    معمارنژاد با اشاره به فروش سهام عدالت گفت: تاکنون 5 هزار و 600 میلیارد تومان سفارش گذاری شده است و برای افرادی که اطلاعات آنها کامل باشد، این پول واریز شده است.

    معمارنژاد ادامه داد: امروز اولین شرکت استانی سهام‌ عدالت وارد بازار سرمایه می‌شود.

    وی درباره سقف وام گفت: سقف وام حدود 10 میلیون تومان خواهد بود و محدودیت زمانی ندارد.

    معاون وزیر اقتصاد با اشاره به طرح مجلس درباره جاماندگان سهام عدالت تاکید کرد: دولت سهمی برای واگذاری به جاماندگان سهام عدالت ندارد اما اگر طرح مجلس به تصویب برسد موظف هستیم آن را به اجرا برسانیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو