عصر بازار

امضای قرارداد عاملیت بین بانک صنعت و معدن و سازمان صنایع کوچک

عصر اعتبار- قرارداد عاملیت میان بانک صنعت و معدن و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و برای ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی کشور به امضاء رسید.

امضای قرارداد عاملیت بین بانک صنعت و معدن و سازمان صنایع کوچک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، این قرارداد امروز سه‌شنبه بیست و یکم مردادماه به امضای دکتر حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن و محسن صالحی‌نیا معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران رسید.

    این قرارداد عاملیت به منظوراجرای بند (ب) تبصره 5 قانون بودجه سال 99 و با هدف اعطای تسهیلات به طرح‌ها و واحدهای صنعتی دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی بابت ایجاد، تکمیل، توسعه، بازسازی و نوسازی منعقد گردیده و از محل منابع واگذارنده اعتبار و منابع داخلی بانک صنعت و معدن به‌صورت تلفیقی از سوی واگذارنده اعتبار تأمین و بانک نیز حداکثر معادل دو برابر وجوه مذکور را در اختیار متقاضیان واجد شرایط معرفی شده از سوی واگذرنده قرار خواهد داد.

    در این قرارداد، بررسی اهلیت و صلاحیت متقاضی و توجیه فنی، اقتصادی و مالی طرح‌ها و اعتبار سنجی متقاضیان به منظور اعطای تسهیلات و همچنین تعیین شرایط قرارداد، نظیر سهم آورده متقاضی، نوع و میزان و شرایط ناظر بر وثایق و تضامین، مدت اجرای طرح و نحوه پرداخت و بازپرداخت، نظارت و مسئولیت پیگیری طرح‌ها و وصول مطالبات برعهده بانک صنعت و معدن است.
    تسهیلات اعطایی از محل سهم واگذارنده اعتبار فاقد سود بوده و نرخ سود تسهیلات اعطایی از محل منابع بانک بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود.

    بانک پس از دریافت وثیقه و همچنین تأمین سهم آورده از سوی متقاضی، نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام و تسهیلات را مطابق شروط قرارداد منعقده با متقاضی و در هر مرحله از پرداخت تسهیلات، ظرف پانزده روز کاری در صورت رعایت شرایط مخصوص طرح توجیهی و در چارچوب ضوابط و مقررات بانکی به متقاضی پرداخت می‌نماید.

    همچنین بانک اصل و سود دریافتی بابت بازپرداخت اقساط تسهیلات پرداخت شده از محل منابع واگذارنده اعتبار را در سررسید، با رعایت موارد قانونی به ‌حساب خزانه واریز نموده و تصویر اعلامیه‌های واریزی مربوط را برای واگذارنده اعتبار ارسال خواهد کرد.

    تمام اشخاص حقیقی ایرانی و اشخاص حقوقی خصوصی و تعاونی ثبت شده در ایران دارای اهلیت و مجوزهای قانونی لازم از مراجع ذیربط که بر اساس مقررات بانک مرکزی منعی برای دریافت تسهیلات بانکی ندارند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی