عصر بازار

تعامل مطلوب بانک مرکزی با مجلس و قوه قضاییه

عصر اعتبار- نایب رییس مجلس از تعامل مناسب شکل گرفته میان بانک مرکزی، مجلس و قوه قضاییه برای ساماندهی بازار ارز خبر داد.

تعامل مطلوب بانک مرکزی با مجلس و قوه قضاییه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، علی نیکزاد با اشاره به تعامل مناسب شکل گرفته میان بانک مرکزی، مجلس و قوه قضاییه برای ساماندهی بازار ارز، گفت: خوشبختانه بانک مرکزی تعامل مناسبی با مجلس در رابطه با ارایه مستندات و مدارک موجود در خصوص چرایی وضعیت فعلی بازار داشته است.

    نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاکنون جلسات متعددی برای تسریع در ساماندهی وضعیت بازار ارز برگزار شده است، افزود: اولین جلسه در خصوص ساماندهی ارزی پس از تشکیل کمیسیون های مجلس از سوی کمیسیون اقتصادی با حضور رییس کل بانک مرکزی برگزار شد.

    وی با تاکید بر اینکه شخص رییس مجلس نیز به موضوع ساماندهی ارزی ورود کرده است، تصریح کرد: آمارها و ارقام در خصوص چرایی وضعیت فعلی بازار ارز استخراج شده و عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به خزانه عمده دلیل وضعیت فعلی شناخته شده است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با فشار بانک مرکزی، مجلس و همچنین قوه قضاییه بسیاری از ارزهای حاصل از صادرات به خزانه عودت داده شده است، گفت: اکنون نیز با هدف ساماندهی ارزی جلسات اقتصادی ویژه ای هر هفته از طریق متخصصان خارج از مجلس و صاحبنظران داخل مجلس و همچنین کمیسیون اقتصادی انجام می پذیرد تا بتوانیم بازار ارز را تنظیم کنیم.

    نایب رییس مجلس ادامه داد: طی بررسی های انجام شده اطلاعاتی به قوه قضاییه ارسال شده که طبق آن اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته است. نیکزاد با اشاره به اظهارات رییس کل بانک مرکزی در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات به خزانه پس از ورود قوه قضاییه به موضوع، افزود: بانک مرکزی در این موضوع تا جایی که اطلاع دارم به خوبی عمل کرده و تعامل مطلوبی نیز با دستگاه های مختلف داشته است.

    نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قوه قضاییه همواره راغب به کمک به دولت برای بهبود وضعیت کشور بوده و اکنون نیز با در اختیار قرار دادن اطلاعات مربوط به افرادی که نسبت به بازگشت ارز حاصل از صادرات به خزانه اقدام نکرده بودند، ورود کرده است، تصریح کرد: کاهش قیمت ارز که رخ داده نتیجه تعامل شکل گرفته و میدان داری مجلس بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو