عصر بازار

بانک کارآفرین با انجمن فراورده‌های لبنی ایران تفاهمنامه امضا کرد

عصر اعتبار- بانک کارآفرین به منظور توسعه خدمات و محصولات تخصصی و متناسب با نیازهای بنگاه‌های اقصادی و در راستای ارزش‌آفرینی و توسعه سطح تعاملات، با انجمن صنایع فراورده‌های لبنی ایران تفاهمنامه امضا کرد.

بانک کارآفرین با انجمن فراورده‌های لبنی ایران تفاهمنامه امضا کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، این تفاهمنامه روز دوشنبه 20 مرداد ماه در جلسه‌ای با حضور دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل و دکتر علیرضا صادقی معاون امور بانکی بانک کارآفرین و همچنین رضا باکری دبیر انجمن صنایع فراورده‌های لبنی ایران و مدیران عامل شرکت‌های صنایع شیر ایران، دامداران، پگاه و کاله به امضا رسید.

    بر اساس این گزارش، در این جلسه دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک کارآفرین عنوان کرد: استراتژی بانک کارآفرین در برنامه دوساله 1400-1399، تمرکز بر ارائه خدمات بانکی به مشتریان شرکتی و بنگاه‌ها است. به این منظور در حال عقد تفاهمنامه با شرکت‌های بزرگ و توسعه بانکداری شرکتی هستیم.

    وی همچنین گفت: بانک کارآفرین همواره پرهیز از بنگاهداری را در صدر اهداف و برنامه‌های خود داشته و بر ارائه خدمات بانکی تمرکز داشته است. همچنین با همراهی گروه مالی بانک، مشتریان می‌توانند مجموعه‌ای از خدمات صرافی، لیزینگ و کارگزاری را نیز دریافت نمایند.

    فرزین در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح برنامه‌های بانک کارآفرین گفت: در نظر داریم خدمات الکترونیکی بانک را گسترش دهیم و تا پایان سال جاری از محصولات جدیدی در زمینه بانکداری الکترونیک و بانکداری مجازی رونمایی کنیم. همچنین خدمات تامین سرمایه در حال حاضر در مدیریت بانکداری سرمایه‌گذاری به متقاضیان ارائه می‌شود. لذا بانک آمادگی دارد تا با پذیرش رکن ضامن، در امر تامین مالی از بازار سرمایه و انتشار انواع صکوک اقدام نماید.

    مدیرعامل بانک کارآفرین در ادامه افزود: نکته مهم در ساختار بانک کارآفرین چابکی در اتخاذ تصمیم‌ها و عملیاتی شدن آنها است. با همراهی و همدلی همکاران در شعب و واحدهای ستادی، تلاش می‌کنیم که پس از دریافت درخواست مشتریان، در کمترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز آنها را طراحی و اجرا کنیم.

    در ادامه این جلسه رضا باکری دبیر انجمن صنایع فراورده‌های لبنی ایران ضمن قدردانی از بانک کارآفرین جهت حمایت از بخش تولید اظهار داشت: انجمن صنایع لبنی ایران در سال 1375 تاسیس شد و با عضویت 19 شرکت بزرگ لبنی آغاز به کار کرد. این انجمن در حال حاضر با 59 عضو به فعالیت خود ادامه می‌دهد و بیش از 75 درصد سهم بازار لبنیات شرکت متعلق به شرکت‌های عضو انجمن صنایع فراورده‌های لبنی ایران است.

    باکری همچنین گفت: خوشبختانه کشور ما از لحاظ تولید فراورده‌های لبنی پیشرفت چشمگیری داشته و با همت اعضای انجمن، از واردکننده به تولیدکننده و صادرکننده تبدیل شده است. در سال گذشته صنایع لبنی با 770 میلیون دلار صادرات، در رأس صادرکنندگان صنایع غذایی قرار داشته است.

    وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگرچه انجمن صنایع فراورده‌های لبنی ایران فعالیت اقتصادی ندارد، اما انعقاد این نوع تفاهمنامه‌ها امکان کمک به شرکت‌های عضو انجمن را فراهم می‌آورد که فرصت بسیار مغتنمی است. از سوی دیگر انجمن می‌تواند به بانک کارآفرین در شناسایی توانایی‌ها و ظرفیت‌های شرکت‌های عضو کمک کند و به عنوان یک مشاور در کنار بانک حضور داشته باشد.

    دبیر انجمن صنایع فراورده‌های لبنی در پایان افزود: تفاهمنامه حاضر اولین تفاهمنامه‌ای است که بین انجمن صنایع فراورده‌های لبنی ایران و یک بانک خصوصی منعقد می‌شود. این فرصت را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم توسعه سلامت به عنوان هدف نهایی این همکاری دوجانبه محقق شود.

    گفتنی است در پایان این جلسه، تفاهمنامه به امضای طرفین رسید. موضوع تفاهمنامه مذکور، ارتقای سطح همکاری طرفین از طریق ارائه خدمات بانکی ریالی، اعتباری و تسهیلاتی و صدور انواع ضمانتنامه و گشایش اعتبار اسنادی و همچنین سایر حوزه‌های مورد توافق است. همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه بازار سرمایه، تامین مالی و ارائه خدمات بانکداری الکترونیک، صرافی و لیزینگ، با تمرکز بر فعالیت‌های اعتباری و سپرده‌ای شرکت‌های عضو انجمن صنایع فراورده‌های لبنی ایران، از دیگر مواردی است که به موجب این تفاهمنامه مورد توافق طرفین قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی