عصر بازار

سیاست بانک های مرکزی باعث رشد چشمگیر طلا خواهد شد

عصر اعتبار- بر طبق گفته Bloomberg Intelligence که اعتقاد دارد هنگامی که دلار آمریکا و سهام وارد بازارهای کاهشی شوند ، سود قابل توجهی برای طلا وجود دارد، مسیر صعودی قیمت فلز زرد سرعت بیشتری خواهد یافت.

سیاست بانک های مرکزی باعث رشد چشمگیر طلا خواهد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳:۰۰

    به گزراش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از کیتکو ،مایک مک گلوون ، استراتژیست ارشد کالایی واحد اطلاعات بلومبرگ ، درگزارش دیدگاه آگوست خود گفت: "از نظر ما  با توجه به اصول کلان اقتصادی به طور فزاینده مساعد و حرکت طلا در فراتر از بازه قیمتی پایین طولانی مدت خود در سال های 2013 تا 2018 ،مسیر افزایش قیمت طلا به احتمال زیاد سرعت بیشتری خواهد داشت." . "وقتی بازارهای کاهشی دلار و سهام به وجود آیند ، طلا حمایت قابل توجهی به دست می آورد."

    پس از غلبه بر 1920 دلار در هر اونس ،بالاترین قیمت از سال 2011 و ثبت رکورد جدید در تابستان امسال ، صعود  طلا فاصله  زیادی را ثبت نکرده.

    مکگلون نوشت: "از نظر ما ، طلا در روزهای ابتدایی از سرگیری بازار افزایشی است که از حدود 20 سال پیش آغاز شده است." "در آن زمان بحران مالی و شروع تزریق نقئینگی بانک های مرکزی  مسیر صعودی فلز را تسریع کرد ، و ما روند های موازی و مشابه با آنرا می بینیم که احتمالاً این بار دوام بیشتری دارد."

    طبق نمودارهای اطلاعاتی بلومبرگ ، طلا در طی این بازار افزایشی حتی به 3000 دلار در هر اونس نیز می رسد.

    نمودار گرافیک ما صعود احتمالی طلا به 3000 دلار در هر اونس را در مقابل  حدود 1770 دلار در تاریخ 26 ژوئن نشان می دهد ، اگر به سادگی مسیر ترازنامه بانک های مرکزی G4 را به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی دنبال کند. در اصل چاپ پول بانک های مرکزی برای تحریک تورم، پایه ای محکم برای معیار ارزش گذاری هستند. " "طلا در سال 2008 در کف قیمت حدود 700 دلار بود و در سال 2011 به نزدیک به 1900 دلار صعود کرد... سرعت مشابه 2.7 برابری نسبت به کف قیمت امسال، یعنی 1470 دلار ما را به رقم 4000 هزار دلار در سال 2023 خواهد رساند  .(توضیح اینکه منظور از بانک های مرکزی G4  ، بانک های مرکزی امریکا، انگلستان ، ژاپن و بانک مرکزی اروپایی است .)

    مک گلون خاطرنشان کرد: نشانه عدم موفقیت در بازار افزایشی ، افتی پایدار به زیر 1600 دلار در هر اونس است.

    در زمان نوشتن  این خبر ، طلای معاملات آتی تحویلی در دسامبر Comex به قیمت 1935 دلار در هر اونس معامله می شد که برای روز 0.62 درصد کاهش داشت.

    به گفته مکگلون ، چشم انداز نیمه دوم سال ، قرار گرفتن طلا در مقابل هر چیز دیگری  است.

    وی گفت: "احتمال و دیدگاه های کمی وجود دارد که طلا رتبه نخست خود در داشبورد عملکرد بخش فلزات را از دست بدهد. نکته قابل توجه در پایان نیمه اول سال این است که علیرغم رشد حدود 5 درصدی در تجارت وزنی دلار ، معیار ارزش گذاری فلز طلا تقریباً 16 درصد در سال 2020 افزایش یافته است. این نشان دهنده" قدرت واگرایی" در طلا است. این در حالی است که تقریباً تمام دارایی ها ، و بیشتر ارزها در برابر فلز ارزش خود را از دست  می دهند. این عملکرد در محیطی از برنامه های کیو ایی ( تزریق نقدینگی )بی سابقه بانک های مرکزی جهان، منطقی است. "

    توضیح اینکه (QE) یا تسکین کمی  نوعی سیاست پولی غیر متعارف است که در آن یک بانک مرکزی برای افزایش عرضه پول و تشویق به ارایه وام و سرمایه گذاری ، اوراق بهادار بلند مدت را از بازار آزاد خریداری می کند. خرید این اوراق بهادار ، پول جدیدی را به اقتصاد اضافه می کند و همچنین با پیشنهاد قیمت اوراق بهادار با درآمد ثابت ، نرخ بهره را پایین می آورد. همچنین ترازنامه بانک مرکزی مربوطه را گسترش می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو