عصر بازار

طلای جهانی رشد کرد

عصر اعتبار- در مبادلات بازار جهانی روز سه شنبه- ۲۵ اگوست بعد از افت اولیه ، در ادامه با کاهش ارزش دلار شاهد افزایش قیمت طلا هستیم ،هرچند رالی بازارهای سهام حد رشد را محدود کرده و در این بین سرمایه گذاران در انتظار سخنرانی روز پنجشنبه جروم پاول در سمپوزیوم جکسون هول هستند .

طلای جهانی رشد کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رویترز، قیمت طلای نقدی با 0.2 درصد رشد به 1935.88 دلار در هر اونس رسید ...طلای بازار آتی امریکا نیز با 0.1درصد رشد در رقم 1941.60 دلار در هر اونس مبادله می شد .

    سرمایه گذاران برای دریافت وضوح بیشتر در مورد سیاست های پولی فدرال رزرو امریکا در انتظار سخنرانی روز پنجشنبه جروم پاول ، رییس فدرال رزرو هستند که قرار است در سمپوزیوم جکسون هول ایراد شود.

    ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی در دیلی اف ایکس گفت :" توجه زیادی بر روی سمپوزیوم جکسون هول و همچنین اظهارات پاول وجود دارد . فکر می کنم بازار بر انجام هر حرکتی تا آن زمان بی میل باشد ."...وی اضافه کرد قیمت طلا از نزدیک پیگیر حرکات دلار است.

    "ما از زمانیکه این این احساس ایجاد شد که فدرال رزرو ممکن است اقدام چشمگیری برای گسترش سیاست های پولی خود انجام ندهد ،شاهد عقب نشینی قیمت طلا بوده ایم."

    اجرای سیاست های محرک پولی و مالی از جانب فدرال رزرو و همچنین کاهش نرخ بهره به نزدیکی صفر درصد آنهم به هدف کاهش خسارت های اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا باعث شده فلز زرد تا به اینجای سال رشد قیمتی نزدیک 28 درصدی را ثبت کند .

    نرخ بهره های پایین هزینه نگهداری کالای  بدون سود دهی مانند طلا را کاهش می دهد و با فشار بر شاخص ارزش دلار، طلا را برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی ارزانتر می کند.

    شاخص ارزش دلار بعد از مقاومت اولیه، افتی 0.1 درصدی را در برابر سبدی از ارزهای رقیب ثبت کرد .

    عامل محدود کننده سطح رشد قیمت طلا ، صعود شاخص بازارهای سهام آسیا به دلیل رالی وال استریت و پیشرفت مذاکرات تجاری بین چین و امریکا بود .

    دفتر نمایندگی تجاری ایالات متحده اعلام کرد نماینده ارشد تجاری امریکا ، رابرت لایتیزر و وزیر خزانه داری این کشور ،استیون منوچین روز دوشنبه با معاون نخست وزیر چین، لیو هه گفتگو کرده اند.

    روز گذشته سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای استفاده از پلاسمای خود افراد درمان یافته از کرونا به عنوان گزینه ایی درمانی مجوز صادر کرده است .

    با اینحال سازمان بهداشت جهانی در مورد درمان افراد بیمار با استفاده از پلاسمای افرادی که این بیماری را پشت سر گذاشته اند محتاط بود و اعلام کرد شواهد در مورد این عمل "کیفیت پایینی" دارند .

    بیش از 23.57 میلیون نفر در سرتاسر جهان به پاندمی کرونا مبتلا شده اند و در این بین متاسفانه 809.569 هزار نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

    به باور وانگ تائو، تحلیلگر ارشد در رویترز،از دید تکنیکال با توجه به نمودارها و بررسی های انجام گرفته احتمال افت قیمت طلا به سطح 1911 دلار در هر اونس وجود دارد

    در جایی دیگر ،نقره در بازار نقدی امروز با 0.6 درصد رشد به 26.71 دلار در هر اونس رسید ،پلاتین با 1.2 درصد صعود به 926.32 دلار در هر اونس مبادله می شد و پالادیوم نیز با رشدی 0.9 درصدی در رقم 2180.47 دلار در هر اونس قرار گرفت .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو