عصر بازار

ثبت ۲۲۰ خوداظهاری دستگاه استخراج رمزارز در بهین یاب

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تاکنون ۲۲۰ درخواست خوداظهاری در رابطه با دستگاه‌های موجود استخراج رمزارز، در سامانه بهین‌یاب ثبت شده است.

ثبت ۲۲۰ خوداظهاری دستگاه استخراج رمزارز در بهین یاب
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی شاتا؛ علیرضا هادی با اشاره به تعیین وضعیت دستگاه های استخراج ارز دیجیتال اظهار کرد: در راستای اجرای تصویب‌نامه مورخ 99/4/15 هیأت وزیران به‌منظور تعیین تکلیف وضعیت دستگاه‌های استخراج رمزارز موجود درکشور، از تاریخ 27 مردادماه ثبت مشخصات هویتی و نیز تعداد، نوع و مدل دستگاه‌های موجود استخراج رمزارز در سامانه بهین‌یاب به‌صورت خوداظهاری آغاز شده است.

    وی افزود: این امر از طریق لینک ایجادشده در صفحه اصلی سامانه بهین‌یاب، در دسترس متقاضیان قرار دارد.

    مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: تاکنون 314 درخواست خوداظهاری در سامانه ثبت شده که از این تعداد 220 درخواست ثبت نهایی شده‌است.

    هادی ادامه داد: فرصت این خوداظهاری بر اساس مصوبه هیأت وزیران یک ماه تعیین شده و توصیه می‌شود متقاضیان، ثبت درخواست خودرا تا روز‌های پایانی این مهلت به‌تأخیر نیندازند.

    هادی تأکید کرد: تعیین حقوق و عوارض دولتی دستگاه‌های اظهار شده بر اساس اعلام گمرک ج. ا. ایران صورت خواهد گرفت و از طریق درگاه الکترونیکی مربوط که در دست راه‌اندازی است قابل پرداخت خواهد بود.

    وی افزود: آیین‌نامه اجرایی طرح خوداظهاری، موضوع بند 5 مصوبه هیأت دولت طی جلسات مشترک در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال بررسی و نهایی شدن است.

    هادی گفت: موضوع استاندارد مصرف دستگاه‌ها توسط سازمان ملی استاندارد نیز در حال نهایی شدن است و به‌زودی به وزارت صمت ابلاغ خواهد شد.

    مدیرکل دفتر امور طرح‌ها عنوان کرد: تاکنون تعداد 716 فقره جوازتأسیس و 2 فقره پروانه بهره‌برداری در این حوزه صادر شده است که پیش‌بینی می‌شود این تعداد با انجام فرایند خوداظهاری افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی