عصر بازار

رشد ۸۸ درصدی بیمه‌شدگان روستایی و عشایر در دولت تدبیر و امید

عصر اعتبار- در ابتدای فعالیت دولت یازدهم ۶۳۹ هزار و ۶۲۲ نفر بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بودند که تا پایان تیرماه تعداد بیمه شدگان با ۸۸ درصد رشد به یک میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۶۲ نفر رسیده است.

رشد ۸۸ درصدی بیمه‌شدگان روستایی و عشایر در دولت تدبیر و امید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ماده 29 قانون اساسی بر برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، ازکارافتادگی، بی‌ سرپرستی و مراقبت‌های‌ پزشکی‌ به‌ صورت‌ بیمه‌ حقی‌ است‌ همگانی و دولت‌ موظف‌ است‌ طبق‌ قوانین‌ از محل‌ درآمدهای‌ عمومی‌ و درآمدهای‌ حاصل‌ از مشارکت‌ مردم، خدمات‌ و حمایت‌های‌ مالی‌ فوق‌ را برای‌ مردم تامین کند.

    صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که از دوازدهم اسفندماه 1383 به عنوان یکی از ارکان چهارگانه بیمه‌گر اجتماعی تاسیس شد. وظیفه این صندوق توسعه پوشش بیمه‌ای در جهت تعمیم جامعه هدف به بیمه فراگیر افراد غیر مزد بگیر، گسترش فرهنگ بیمه‌ اجتماعی و سهولت دسترس در استفاده از خدمات بیمه‌ای و تنوع بخشیدن و اصلاح نرخ بیمه متناسب با تعهدات است.

    ابن صندوق به عنوان تنها صندوق بازنشستگی خرد کشور، در قالب دو سرفصل اصلی بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند. این صندوق با ایجاد یک هزار و 790 کارگزاری در سراسر کشور، ‌ خدمات بیمه‌ای به روستائیان، ‌عشایر و ساکنان مناطق محروم ارائه می‌کند.

    یک میلیون و 200 هزار بیمه شده صندوق بیمه‌ای روستائیان و عشایر

    تعداد بیمه شدگان صندوق از 639 هزار و 622 نفر در ابتدای فعالیت دولت یازدهم به یک میلیون و 201 هزار و 962 نفر تا پایان تیر ماه 1399 افزایش یافته که بیانگر رشدی 88 درصدی و معادل 562 هزار و 340 نفر است. از رشد مذکور تعداد 321 هزار و 381 نفر مربوط به دوران فعالیت دولت یازدهم و 240 هزار و 959 نفر آن مربوط به دولت دوازدهم بوده است.

    افزایش 709 درصدی مستمری بگیران

    در دولت یازدهم 14 هزار و 514 نفر مستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بودند که این رقم تا پایان تیرماه 1399 به 117 هزار و 450 نفر افزایش یافته است و در واقع 709 درصد رشد داشته است. میزان مستمری‌بگیران در دولت دوازدهم 12 هزار و 774 نفر بیشتر از دوره قبل بوده است.

    جمعیت تحت پوشش

    جمعیت تحت پوشش صندوق (شامل بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران) از 654 هزار و 136 نفر در ابتدای دولت یازدهم بود. از آن دوره تا پایان تیرماه امسال یک میلیون و 319 هزار و 412 نفر تحت پوشش صندوق درآمدند. این رشد 102 درصدی بوده است.

    ضریب پوشش ارائه خدمات بیمه اجتماعی صندوق بیمه روستائیان و عشایر در پایان تیرماه به 14.5 درصد رسیده است در حالیکه این رقم در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید 7.19 درصد بوده است. میزان رشد ضریب پوشش در دولت یازدهم چهار درصد و دوره بعد سه درصد بوده است.

    ارایه بیمه اجتماعی به بانوان روستایی و عشایری

    ارائه بیمه اجتماعی به بانوان روستایی و عشایر همواره مورد توجه دولت و صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بوده است. به گونه‌ای که براساس آمارها 44 هزار و 490 زن روستائی و عشایر در دولت یازدهم و 162 هزار و 51 نفر در دولت دوازدهم بیمه شدند و مجموع بیمه شدگان تا پایان تیرماه برابر با 237 هزار و 542 نفر بوده است.

    از دیگر دستاوردهای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر اعطای تسهیلات بانکی به 16 هزار نفر، اعزام یک هزار نفر از بیمه شدگان به مشهد مقدس تحت عنوان طرح کرامت رضوی، تعیین تکلیف چهار هزار پرونده فوتی سنوات گذشته در صندوق و حذف سهمیه‌بندی اعمال شده اصلاح ساختار پرداخت به مستمری بگیران است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو