عصر بازار

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد؛

لغو بخشنامه های قبلی دریافت حق‌بیمه از قراردادهای پیمانکاری

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با صدور بخشنامه تنقیحی دریافت حق‌بیمه از قراردادهای پیمانکاری فراهم می شود.

لغو بخشنامه های قبلی دریافت حق‌بیمه از قراردادهای پیمانکاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مصطفی سالاری، در دویستمین جلسه شورای تنقیح بخشنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی که با حضور نمایندگان تشکل‌های کارفرمایی و به منظور بررسی بخشنامه تنقیحی دریافت حق بیمه از قراردادهای پیمانکاری برگزار شد، اظهار داشت: فرآیند تنقیح بخشنامه‌ها با مشارکت تشکل‌ها و صاحبنظران در فرآیندی شفاف درحال انجام است و طی ماه‌های آینده تکمیل می‌شود.

    وی با تشکر از اقدامات انجام شده و تلاش گسترده‌ای که برای تنقیح بخشنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته است، گفت: انتظار داریم که در زمان تدوین بخشنامه‌ها ذی نفعان نیز حضور و مشارکت داشته باشند و نقطه نظرات آنان تا حد ممکن مورد توجه قرار گیرد تا در نهایت تنقیح بخشنامه‌ها منجر به افزایش رضایتمندی و کاهش قابل توجه مراجعات کارفرمایان به هیأت‌های تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی شود.

    سالاری با اظهار رضایت از صدور بخشنامه تنقیحی بازرسی از دفاتر قانونی، گفت: با تکمیل و صدور بخشنامه تنقیحی قراردادهای پیمانکاری؛ دو بخشنامه اصلی و بسیار مهمی که مبنای دریافت حق بیمه از کارفرمایان است، صادر و بخشنامه‌های متعدد قبلی که مورد اعتراض کارفرمایان بود؛ ملغی می‌شود.

    وی بر لزوم طراحی بخشنامه‌ای که بر مبنای آن امکان حذف مراجعات حضوری و انجام فرآیندهای اداری به صورت غیرحضوری فراهم شود تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود که پس از صدور بخشنامه تنقیحی سازوکار اجرایی این بخشنامه به گونه‌ای طراحی شود که نیازی به مراجعات حضوری کارفرمایان بابت پرداخت حق بیمه نباشد و گام مهمی نیز در راستای توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به کارفرمایان برداشته شود.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی شفافیت و عدم تفسیرپذیری را از ویژگی‌های اصلی بخشنامه‌های تنقیحی این سازمان عنوان کرد و افزود: صدور این بخشنامه‌ها گامی در راستای تأمین نظرات شرکای اجتماعی است و سعی می‌شود تا در حد امکان به نقطه نظرات و دیدگاه‌های نمایندگان تشکل‌ها در زمان تنظیم بخشنامه‌های تنقیحی توجه شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی