عصر بازار

کپی کارت بانکی برای خرید از طلافروشی و صرافی

عصر اعتبار- رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که با کپی کارت بانکی ۱۱ تن از شهروندان اقدام به برداشت غیرمجاز چهار میلیارد ریالی از حساب آنان کرده بود، خبر داد.

کپی کارت بانکی برای خرید از طلافروشی و صرافی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در حاشیه دستگیری این افراد گفت: مدتی قبل 11 فقره شکوائیه از دادسرای جرایم رایانه ای مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب افراد به پلیس فتای تهران بزرگ ارجاع شد و رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران این پلیس قرار گرفت.

    وی با اشاره به آغاز تحقیقات ماموران اظهار کرد: کارآگاهان پلیس فتا باجمع بندی اظهارات شاکیان متوجه شدند که حوزه فعالیت مجرم یا مجرمان در محدوده سعادت آباد و شهرک غرب بوده است. همچنین مشخص شد که تمامی شاکیان در یک موضوع دیگر وجه اشتراک دارند و اینکه مبلغ برداشت شده از کارت بانکی آنها در یک بازه زمانی معین طی بیستم خرداد ماه تا سیزدهم تیرماه صرف خرید در طلافروشی و صرافی های مختلف شده است.

    رییس پلیس فتای پایتخت ادامه داد: با به دست آمدن این سرنخ کارآگاهان احتمال دادند که مجرم با استفاده از دستگاه اسکیمر کارت، عابر بانک شهروندان را کپی کرده است. همچنین در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند هویت و مخفیگاه متهم را نیز در محدوده صادقیه شناسایی کنند که با هماهنگی مقام قضایی مخفیگاه وی تحت نظر قرار گرفت.

    گودرزی با اشاره به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته در محل‌های خرید طلا و ارز گفت: تصاویر به دست آمده از دوربین‌ها با فردی شناسایی شده تفاوت داشت، اما با هوشیاری ماموران مشخص شد که متهم  تغییر چهره و استفاده از کلاه و گریم تلاش داشته تا از شناسایی خود جلوگیری کند. در همین راستا نیز متهم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

    وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، اظهار کرد: این فرد دربازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کرد و گفت که اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی قربانیان خود کرده و تاکنون چهار میلیارد ریال از آن برداشت کرده که این پول‌ها را صرف خرید طلا و ارز کرده است.


    رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای منتقل شد، گفت: تحقیقات پلیسی برای کشف سایر جرائم احتمالی کماکان ادامه دارد.


    گودرزی از شهروندن خواست که هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتما رمز خود را شخصا وارد کرده و از در اختیار گذاشتن رمزهای بانکی خود به دیگران و فروشنده ها خودداری کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی