عصر بازار

رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد؛

شکایت سازمان امور مالیاتی از برخی دستگاه های دولتی

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور مالیاتی، از اقامه دعوای این سازمان بر علیه برخی دستگاه‌های دولتی به دلیل عدم ارائه اطلاعات مالی خود خبر داد.

شکایت سازمان امور مالیاتی از برخی دستگاه های دولتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر ، امید علی پارسا گفت: علیه برخی دستگاه‌های دولتی که داده‌ها و اطلاعات خود را در اختیار این سازمان قرار نمی‌دهند، از طریق دادستانی اقامه دعوای قضائی و اعلام جرم شده است.

    رئیس سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سوالی درباره ضرورت اتصال سامانه‌های دستگاه‌های مختلف دولتی به یکدیگر و استفاده از این اطلاعات گفت: اجزای مختلف حاکمیت باید به داده‌ها و اطلاعات سایر اجزا دسترسی داشته باشند و این موضوع در جهان امروز برای اداره کشور ضروری است.

    وی با اشاره به ضرورت استفاده از برخی داده‌ها در خصوص تصمیم‌گیری های مالیاتی گفت: دولت اجازه دارد که امکان استفاده از این اطلاعات را به اجزا و دستگاه‌های مختلف بدهد.

    پارسا ادامه داد: در همین راستا سازمان امور مالیاتی نیز برای استفاده از اطلاعات برخی دستگاه‌ها اقدام کرده و علیه آنهایی که از دادن این اطلاعات خودداری کرده‌اند اقامه دعوا شده و در حال پیگیری است.

    وی افزود: در خصوص تعداد دیگری از دستگاه‌ها نیز که اطلاعات نداده اند با سازمان برنامه و بودجه و خزانه کل کشور صحبت کرده‌ایم تا تخصیص منابع آنها را انجام ندهند و به مرور این دریافت اطلاعات تکمیل خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی