عصر بازار

بانک‌ها برای پرداخت وام ودیعه مسکن و ازدواج سنگ‌اندازی می‌کنند

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه ساز و کار بانک‌ها در وام‌دهی باید تغییر کند، گفت: درخواست چند ضامن برای پرداخت یک وام ساده ازدواج، سنگ‌اندازی جلوی پای جوانان است.

بانک‌ها برای پرداخت وام ودیعه مسکن و ازدواج سنگ‌اندازی می‌کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، حجت الله فیروزی از عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج و ودیعه اجاره مسکن انتقاد کرد و گفت: به‌یقین با توجه به مقررات بانکی فعلی نمی‌توان شرایط مالی ازدواج را برای جوانان تسهیل کرد؛ چراکه معرفی چند ضامن کارمند دولت برای دریافت یک وام ساده ازدواج از جوانانی که عموماً خودشان در ادارات شاغل نیستند و اقوام و دوست و آشنایی هم از این قشر ندارند، به معنای سنگ‌اندازی جلوی پای آن‌ها است.

    نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد کارمندان رسمی دولت در بخش‌های مختلف نسبت به گذشته کم شده است، افزود: دولت باید به سمت سازوکار دیگری برای پرداخت وام ازدواج رود؛ چراکه وقتی صحبت از تسهیلات می‌شود؛ پرداخت و دریافت آن نیز باید با سهولت انجام گیرد؛ اما بانک‌ها هنوز عملکردی سنتی و به روز نشده دارند؛ در حالی که باید این سازوکارها با شرایط زمانه تغییر کند.

    به گفته وی، بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج یا وام‌های خرد دیگر از بی‌اطلاعی مردم و عدم کنترل و نظارت بانک مرکزی بر عملکردشان، سوءاستفاده می‌کنند.

    فیروزی با بیان اینکه اکنون به‌صورت دقیق مشخص نیست که منابع قرض‌الحسنه بانکی در قالب چه تسهیلاتی پرداخت می‌شود که باید این موضوع شفاف شود، اضافه کرد: در هر صورت ضعف جدی در نظارت بانک مرکزی بر ساختار پرداخت وام‌های خرد و وام ازدواج وجود دارد.

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است نباید شخصیت جوانان در ابتدای تشکیل خانواده در رفت و آمد به بانک‌ها به دلیل سخت گیری برای دریافت یک وام خرد زیر سوال برود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی