عصر بازار

شتاب حرکت صعودی دلار و تصمیم بانک مرکزی اروپا ریسک های طلا هستند

عصر اعتبار- به گفته تحلیلگران بازار ، رشد مجدد حرکت صعودی در دلار آمریکا مهمترین خطر را برای بازار طلا در هفته آینده نشان می دهد ، چراکه قیمت همچنان در یک الگوی ادغام گرفتار است.

شتاب حرکت صعودی دلار و تصمیم بانک مرکزی اروپا ریسک های طلا هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از کیتکو،در زمان انشتار این خبر چشم انداز کوتاه مدت در حالی شکل گرفته بود که بازار طلا آماده می شد تا معاملات هفتگی بی ثبات دیگری را در محدوده نوسان تقریبا 80 دلاری به پایان برساند.

    فلز گرانبها در آغاز هفته حمله شدیدی را به سطح مقاومت 2000 دلاری انجام داد. اما جهش صعودی  شاخص دلار از پایین ترین رقم در بیش از دو سال ، تمام سودها را پاک کرد.

    با نگاهی به جلو ، هفته کوتاه معاملاتی به دلیل تعطیلی روز کارگر در روز دوشنبه به این معنی است که سرمایه گذاران می توانند انتظار داشته باشند  قیمت طلا بین سطح حمایت 1920 دلار و مقاومت 2000 دلار در هر اونس گرفتار باقی بماند .

    بازار طلا هفته را با افتی نزدیک به 2 درصد پایان داد. طلای معاملات آتی تحویلی در دسامبر آخرین بار هر اونس 1940 دلار معامله شد. بازار طلا جمعه پس از اعلام آمار بازار کار ایالات متحده مبنی بر ایجاد نزدیک به 1.4 میلیون شغل در ماه آگوست ، فشار فروش کمی را شاهد بود.... در همین زمان ، نرخ بیکاری به 8.4 درصد کاهش یافت و دستمزدها 0.4 درصد افزایش یافتند.

    برای برخی از تحلیلگران ، جهش اخیر دلار آمریکا جای تعجب چندانی ندارد. این موقعیت گیر یهای کوتاه سوداگرانه باعث رشد شاخص به سطح رکوردی شده. تحلیلگران خاطرنشان کرده اند که دلار در حال تجربه یک فشار صعودی کوتاه است.

    بیل باروک ، رئیس Blue Line Futures گفت: "در حال حاضر زمان حرکت دلار است."

    اگرچه احساسات در بازار به دلیل عدم توانایی طلا برای فتح سطح 2000 هزار دلاری کمی محتاطانه شده ، اما برخی از تحلیلگران گفته اند که هر افتی در مسیر پیش رو  باید به عنوان یک فرصت خرید تلقی شود

    بارت ملک ، رئیس بخش استراتژی کالایی در TD Securities ، گفت که اگرچه دلار آمریکا فرصت رشد را دارد ، اما حمایت عوامل اساسی قوی از طلا ادامه خواهد یافت. وی افزود انتظار دارد طلا همچنان حمایت 1920 دلار در هر اونس را پشت سر خود داشته باشد.

    آیا ممکن است طلا به زیر 1900 دلار کاهش یابد؟ این یک احتمال است ، اما ما فکر می کنیم که قیمت بالاتر خواهد رفت و شروع به حرکت می کند. " "حالا زمان بسیار خوبی برای خرید طلا است. ما فکر نمی کنیم اقدامات محرک اقتصادی به این زودی از بین بروند ، بنابراین تورم بالاتر می رود و بازده واقعی اوراق قرضه پایین می آید. "

    آدام باتون ، استراتژیست ارشد ارزی در Forexlive.com ، در ایمیلی اعلام کرد که انتظار دارد دوره تثبیت و تحکیم قیمت طلا همچنان ادامه یابد ،زیرا بازارها منتظر اطلاعات بیشتر در مورد اقدامات محرک احتمالی هستند.

    وی افزود که داده های اقتصادی بهتر از انتظار در ایالات متحده می تواند بر این انتظارات تأثیر بگذارد.

    وی گفت: "کاهش بیکاری در ایالات متحده باعث می شود که مشاهده لحن سورپرایز کننده  دوویش – حمایتی تر از جانب فدرال رزرو در این ماه بعید باشد." .."این باعث حفظ سطح بالا در دلار آمریکا و عاملی جلوگیری کننده از صعود برای  طلا است."

    کریس وکیو ، استراتژیست ارشد بازار در DailyFX.com ، گفت که اگرچه با توجه به نزدیک شدن به پایان بازار تابستانی که دوره ایی به طور معمول کسل کننده است، انتظار دارد قیمت طلا همچنان در حالت غوطه وری و دست و پا زدن باقی بماند، ، با این حال  وی افزود که سرمایه گذاران باید روی چشم انداز بلند مدت تمرکز کنند.

    وی گفت: "در حال حاضر ، ما شاهد ریزش طلا هستیم و جای تعجب نیست زیرا این بازاری شلوغ است." وی افزود: "اما ما در حال ورود به دوره ای هستیم که به طور سنتی دوره بی ثباتی برای بازارهای مالی است و طلا در دوره هایی با نوسان زیاد به خوبی عمل می کند. ممکن است الان طلا نخرم ، اما مطمئناً آن را نمی فروشم. "

    مراقب ایی سی بی  باشید

    در حالی که بهبود داده های اقتصادی تا حدی از دلار آمریکا پشتیبانی می کند ، اکثر تحلیلگران به سرمایه گذاران هشدار می دهند عوامل خارجی ، به ویژه جلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا را که در 10 سپتامبر برگزار می شود برای توجه و بررسی بسیار مهم است.

    بزرگترین حرکت دلار آمریکا در هفته گذشته و بدترین روز طلا ،پس از آن ایجاد شد که فیلیپ لین ، عضو ایی سی بی ، اظهار داشت که سطح ارزش یورو در برابر دلار آمریکا مهم است.

    باروک گفت: "بانک مرکزی اروپا باید تورم ایجاد کند و این به معنای اقدامات محرک بیشتر است." ..."این ارزش یورو را کاهش و دلار را افزایش می دهد."

    اقتصاددانان در موسسه Nomura گفتند که آنها انتظار ندارند که بانک مرکزی اروپا فعلا در مورد فشارهای ناامیدکننده تورمی اقدامی کند.و اگر این کار را انجام دهد ، این کار از طریق اجرایی کردن اقدامات محرک خواهد بود و نه کاهش نرخ بهره.

    بانک مرکزی اروپا پیش از این نرخ بهره را به سمت مناطق منفی سوق داده است.

    این اقتصاددانان گفتند: "مزایایی که کاهش 10 واحد پایه نرخ بهره در تورمی در این سطح به وجود خواهد آورد ، به رغم تأثیر مفید آن بر یورو ، محدود است."

    اوژن وینبرگ ، رئیس بخش تحقیقات کالایی در کومرز بانک ، اظهار داشت که انتظار دارد که اقدامات محرک بیشتری توسط بانک مرکزی اروپا انجام شود.

    "بانک مرکزی اروپا احتمالاً باید اقدامات بیشتری در جهت افزایش تورم انجام دهد. آنها مطمئناً جای کار بیشتری دارند. "

    با بازگشت به بازارهای آمریکای شمالی ، یک هفته نسبتاً سبک برای داده های اقتصادی را داریم که سرمایه گذاران روی داده های تورم در روزهای پنجشنبه و جمعه متمرکز هستند.

    در کانادا ، بانک مرکزی این کشور جلسه سیاست پولی خود را در تاریخ 9 سپتامبر برگزار می کند. برخی از اقتصاددانان گفته اند که احتمال دنبال کردن جای پای فدرال رزرو و اعلام تغییر در هدف گذاری تورم ، در حال افزایش است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی