عصر بازار

صدور ۱۴۳ میلیون یورو حوالجات ارزی و بروات اسنادی طی ۷ سال

عصر اعتبار- شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات ایران طی هفت سال گذشته بالغ بر ۱۴۳ میلیون یورو حوالجات ارزی و بروات اسنادی برای مشتریان این بانک صادر کرده است

صدور ۱۴۳ میلیون یورو حوالجات ارزی و بروات اسنادی طی ۷ سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران؛ نعمت فتحی رئیس بانک شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات ایران گفت: قریب به 30 میلیون یورو حوالجات ارزی و بروات اسنادی از اول سال 98 تا مرداد ماه سال 99 در این شعبه برای مشتریان صادر شده و مجموع این خدمات طی هفت سال اخیر به رقم 143 میلیون یورو می رسد.

    به گفته وی، تسهیلات اعطایی در مدت 5 ماهه سال جاری از رشد 90 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده که غالبا به صورت تسهیلات سرمایه در گردش و عقود فـروش اقساطی و مرابحه به بخش های مختلف اقتصادی از جمله صنعت و معدن ، کشاورزی و بازرگانی تخصیص یافته است.
    رئیس شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات ایران در ادامه کشاورزی و صنایع چوب را از مهمترین حوزه های صادراتی تامین مالی شده توسط این شعبه معرفی کرد و گفت: شعبه اردبیل تامین مالی در بخش کشاورزی و به موازات آن به صنایع مرتبط با چوب و صنایع وابسته مانند تولید انواع پارکت ، ام دی اف و فیلم سه لایه درب بطور انحصاری در منطقه شمال غرب و تولید رویه درب را در دستور کار داشته و در همین راستا به منظور بهبود کیفت خدمات و گسترش حمایت های مربوطه ، تعاملات مستقیم و سازنده ای با اتاق بازرگانی ، سازمان های صمت و کشاورزی استان دارد.
    وی با اعلام اینکه 90 درصد از صادرکنندگان نمونه استانی در لیست مشتریان فعال این شعبه قرار دارند، گفت: یکی از تامین مالی های انجام شده در شعبه اردبیل در حوزه تولید MDF علاوه بر جلوگیری از خروج 20 میلیون یورو ارز از کشور و ایجاد اشغال برای 120 نفر به صورت مستقیم، ظرفیت ارزآوری 10 میلیون یورویی در سال های آتی را برای کشور از محل صادرات فراهم کرده است.
    فتحی، حجم تسهیلات اعطایی شعبه اردبیل را طی سال 1398 بالغ بر700 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از تسهیلات پرداختی به صادرکنندگان استان آذربایجان شرقی در سال گذشته، 60 درصد سهم صنایع و مابقی به کشاورزی و صنایع تبدیلی اعطا شده و مانده تسهیلات در پایان سال 1398 نیز معادل 731 میلیارد ریال بوده است.
    رئیس شعبه بانک توسعه صادرات اردبیل اظهار داشت: حجم منابع جذب شده توسط این شعبه طی پنج ماه گذشته به بیش از112 میلیارد ریال رسیده است؛ این عدد در سال 98، حدود 164 میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش بیش از 20 درصدی داشته است.
    به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، مانده تسهیلات شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات ایران، در 5 ماه سال 99 بیش از 679 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال 98 ( 298 میلیارد ریال)، 128 درصد رشد داشته است؛ فتحی در این خصوص گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این رقم به بیش از هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
    فتحی مهمترین بازارهای هدف صادراتی استان آذربایجان شرقی را کشورهای جمهوری آذربایجان ، قزاقستان، افغانستان، روسیه و عراق معرفی کرد و گفت: صنایع مهم فعال موجود در استان شامل صنایع کشاورزی ، چوب ، سیمان ، لاستیک ، پلاستیک و سنگ است .
    وی گفت: شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات ایران آمادگی کامل دارد تا در زمینه تامین مالی سرمایه در گردش به منظور صادرات کالا و خدمات و همچنین تامین مالی و اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی به شرکت های دانش بنیان همکاری لازم را با مشتریان این بانک داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی