عصر بازار

صدور ضمانت‌نامه تا ۵۰۰ میلیون تومان برای تعاونی‌های زنان سرپرست خانوار

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: برای حمایت از تعاونی‌های زنان سرپرست خانوار تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان ضمانت‌نامه صادر می‌شود.

صدور ضمانت‌نامه تا ۵۰۰ میلیون تومان برای تعاونی‌های زنان سرپرست خانوار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مهدی حسین‌نژاد در پاسخ به این پرسش که عمده مشکل فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها برای ایجاد یک کسب و کار تعاونی، بحث ضمانت برای وام‌های بانکی است، در این زمینه چه اقدامی انجام می‌دهید، گفت: تعاونی‌هایی که توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاه تشکیل می‌شود، اولا مرکز نوآوری تعاون وجود دارد که این طرح‌های اولیه فارغ‌التحصیلان در آنجا بررسی می‌شود و اگر از ابتدا بگویند این طرح توجیه ندارد، به آنها کمک می‌شود تا یک طرح توجیه‌دار تهیه کنند، اما اگر توجیه اقتصادی داشته باشد، برای تعاونی‌های جوانان و فارغ‌التحصیلان تا سقف 500 میلیون تومان ضمانت‌نامه خرد با چک و سفته ارائه می‌شود و اگر این فارغ‌التحصیلان ملک داشته باشند به اندازه بعلاوه 30 درصد از حجم سرمایه‌گذاری آنها تا سقف 21 میلیارد تومان ضمانت‌نامه سرمایه‌گذاری برای تعاون صادر می‌شود.

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در مورد تعاونی‌های زنان گفت: برای زنان سرپرست خانوار که شرکت تعاونی تشکیل داده‌اند تا سقف 500 میلیون ضمانت نامه برای دریافت وام بانکی در قبال چک و سفته از همه اعضا صادر می‌شود. معمولا 7 نفر زن سرپرست خانوار که در یک تعاونی دور هم جمع می‌شوند می‌توانند از این ضمانت‌نامه‌ها برای تسهیلات استفاده کنند.

    حسین نژاد این نکته را هم گفت: اولویت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون بر روی شرکت‌های تعاونی بزرگ مقیاس مانند تعاونی عمران شهری و تعاونی‌های توسعه و نوسازی شهرها و نیز شرکت‌های تعاونی سهامی عام قرار گرفته است.

    وی ادامه داد: صندوق توسعه تاکنون 3 هزار میلیارد تومان از سال 91 تاکنون ضمانت نامه برای دریافت تسهیلات تعاونی صادر شده است که 80 درصد این رقم مربوط به سه سال اخیر بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی