عصر بازار

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به تلاطم بازار اعلام کرد:

اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در حمایت از شرکت‌های بورسی خود و نقدشوندگی سهام

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری حمایت‌های صندوق بازنشستگی کشوری از شرکت‌های بورسی زیرمجموعه این صندوق را تشریح کرد.

اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در حمایت از شرکت‌های بورسی خود و نقدشوندگی سهام
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایلنا، اکبر افتخاری گفت: با توجه به رشد بی‌سابقه بازار سرمایه در طول ماه‌های گذشته که به عوامل متعددی مرتبط می‌شد، در هفته‌های اخیر بازار وارد فاز اصلاح شد که این اصلاح قابل پیش‌بینی بود.

    وی افزود: با شروع روند اصلاح بازار، علی‌رغم ثبات و بعضا بهبود متغیرهای محرک بازار و عدم جذابیت بازارهای موازی، دامنه اصلاح بازار سرمایه شدت بیشتری به خود گرفت و فشار فروش به کلیه بازار گسترش پیدا کرد. در این میان، شرکت‌هایی که از حمایت سهامداران عمده برخوردار بودند؛ به نسبت وضعیت کاهشی کمتری را تجربه کردند.

    افتخاری تصریح کرد: صندوق بازنشستگی کشوری نیز در حمایت از سهام شرکت‌های صندوق از قبیل پتروشیمی جم، بیمه ملت، پروپیلن جم و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) اقدامات موثری انجام داده و در مورد سایر شرکت‌ها نیز، این حمایت در حال انجام است.

    به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، سهام‌های تحت مدیریت این صندوق از طریق صندوق بازارگردانی FUND of FUND ارزش‌آفرین، روزانه رصد و معالات آن روان‌سازی می‌شود.

    افتخاری گفت: با تلاش صندوق بازارگردانی صندوق بازنشستگی کشوری، در این مدت سعی کردیم ضمن حمایت از سهامداران شرکت‌های مذکور، در حد توان اجازه ندهیم که صفوف فروش برای این سهام‌ها ایجاد شود؛ به طوری که امکان نقدشوندگی برای سهامداران وجود داشته باشد.

    وی افزود: علاوه بر این برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های پرتفوگردان تحت مدیریت خود نیز اقدام به خرید سهام‌های باپتانسیل بالا کردیم و از این طریق نیز به نقدشوندگی بازار کمک کرده‌ایم.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به سهامداران نیز توصیه کرد از رفتار هیجانی پرهیز کنند؛ چراکه این شرایط گذرا خواهد بود. همچنین به سهامدارانی که تجربه کمتری از حضور در بازار سرمایه دارند، توصیه می‌شود ضمن مشورت با متخصصان سرمایه‌گذاری در خصوص مدیریت دارایی‌شان، سعی کنند با نگاه بلندمدت به حفظ سهام‌های ارزشمند و بنیادی اقدام کنند.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت صندوق بازنشستگی کشوری از مجموعه سهام صندوق کوتاه‌مدت نخواهد بود و سعی می‌کنیم سهام شرکت‌های مذکور را تا پایان اصلاح مقطعی بازار از رفتارهای هیجانی به دور نگه داریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو