عصر بازار

سرپرست سازمان بیمه سلامت:

طرح مشوق‌های بیمه‌ای بر اساس مطالعه ده‌ها کشور انجام می شود

عصر اعتبار- سرپرست سازمان بیمه سلامت، گفت: در دنیا بسته‌های متنوع در بیمه‌ها وجود دارد و رابطه‌ای بین سلامت و پرداخت حق بیمه وجود دارد، اما در این بخش در کشور اقدامات جدی انجام نشده بود.

طرح مشوق‌های بیمه‌ای بر اساس مطالعه ده‌ها کشور انجام می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، طاهر موهبتی در مراسم افتتاحیه طرح مشوق‌های بیمه‌ای جهت ارایه خدمات پیشگیرانه و مراقبت‌های ارتقای سلامت که در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: یکی از مهم‌ترین رویکردهای سازمان بیمه سلامت و یکی از مطالبات وزیر بهداشت حرکت به سمت دانش محوری و دانش بنیان کردن این سازمان بود تا تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر دانش باشد. یکی از اقدامات ما تاسیس مرکز تحقیقات بیمه سلامت بود که سه اتفاق در این حوزه انجام شد. اولین اصلاح ما، طراحی نظام کارآمد بیمه سلامت و اصلاحات در نظام فعلی بود. تعریف بسته‌های متنوع بیمه‌ای یکی از اقدامات دیگر است که در آینده انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: قبل از این مشوق‌هایی برای پزشکان در نظر گرفته بودیم و نشست‌هایی با پزشکان داشتیم. نگاه سازمان بیمه سلامت اقتصادی نیست بلکه به دنبال صیانت از سلامت مردم هستیم زیرا تعداد فراوان آزمایش‌ها و تصویربرداری‌ها که سلامت مردم را به خطر می‌انداخت، با اجرای راهنماهای بالینی مدیریت شده است.

    سرپرست سازمان بیمه سلامت افزود: بیمه‌های تجاری برای یک خودرو که دو سال تصادف نکرده باشد، تشویق می‌گذارند اما برای سلامت مردم چنین تشویقی وجود نداشت. از زمانی که سازمان بیمه خدمات درمانی به سازمان بیمه سلامت تبدیل شد، یعنی حرکت به سمت سلامت محوری آغاز شد بنابراین امروز با اجرای این طرح، از درمان محوری خارج شده ایم و به سمت سلامت محوری می‌رویم.

    موهبتی اظهار کرد: این طرح بر اساس مطالعه‌ای در ده‌ها کشور انجام شده است. در دنیا چهار عامل خطر پرفشاری خون، میزان قند خون بالا، افزایش توده بدنی یا چاقی و میزان چربی بالا وجود دارد. برای همه این موارد، بسته‌های مراقبتی داریم که اگر بین این موارد و پرداخت حق بیمه رابطه معنی داری برقرار شود، مردم به سلامت خود توجه خواهند کرد.

    وی افزود: در زمینه خود مراقبتی باید توجه داشته باشیم که این حرکت از لحاظ اقتصادی هم قابل توجه است. در حال حاضر 600 میلیارد تومان برای بیماران دیالیزی هزینه می‌کنیم که ورودی آن قند خون بالاست.

    بنابر اعلام بیمه سلامت، موهبتی در پایان گفت: هرکسی که سالم یا بیمار باشد، می‌تواند برای بیمه شدن ابتدا به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل کند. برای سال بعد اگر شخص برای تمدید بیمه مراجعه کند و به طور مثال فشار خون خود را کنترل کرده باشد، تشویق‌هایی به او داده می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی