عصر بازار

درآمد مالیاتی سال ۹۸ کامل محقق شد

انتشار ۷۵ هزار میلیارد تومان اوراق در ۵ ماهه امسال

عصر اعتبار- بر اساس آمارهای وزارت اقتصاد در ۵ ماهه امسال ۷۵ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی منتشر شد.

انتشار ۷۵ هزار میلیارد تومان اوراق در ۵ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، بر اساس گزارش وزارت اقتصاد از جزئیات تامین مالی دولت، طی سال 1398 بیش از 74 درصد تأمین مالی دولت، توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی صورت گرفت و میزان وابستگی بودجه به نفت با کاهش چشمگیری به 9.9 درصد رسید.

    مجموع دریافت های دولت در سال 1398 با افزایش 23 درصدی نسبت به سال 1397 به 435 هزار میلیارد تومان رسید و 96.9 درصد از ارقام مصوب بودجه، تحقق یافت.

    در پنج ماهه ابتدای سال 1399 بیش از 7 هزار میلیارد تومان بابت هزینه های ناشی از شیوع ویروس کرونا به دستگاه‌های اجرائی ذی ربط از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان تأمین اجتماعی، دانشگاههای علوم پزشکی و ... از محل منابع تأمین شده (صندوق توسعه ملی)، پرداخت شده است.

    به گزارش فارس، براساس مصوبه سران قوا و اذن مقام معظم رهبری یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای حمایت از کادر درمان در نظر گرفته شد که گفته شده 30 درصد آن تاکنون پرداخت شده است.

    با هدف تامین مالی به موقع پروژه های عمرانی کشور، از سال 1394 عرضه اسناد خزانه اسلامی برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید آغاز گردید و تاکنون بیش از 164 هزار میلیارد تومان از این نوع اسناد منتشر شده است.

    بر اساس گزارش تهیه شده در وزارت اقتصاد، به منظور تامین مالی غیر تورمی بودجه دولت و با تاکید بر حفظ پایداری بدهی و باز پرداخت به موقع در سر رسید، برنامه ریزی و زمان بندی دقیق برای تأمین مالی دولت از طریق انتشار اوراق و تهاتر بدهی ها انجام پذیرفت. به طوری که در سال 1398 حدود 82 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی انتشار یافت، همچنین در پنج ماهه نخست سال 1399، حدود 75 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی منتشر شده است.

    در سال 1398 بدون لحاظ درآمدهای مربوط به گمرک، 141 هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی با 102 درصد تحقق، وصول شد.

    از شهریورماه سال 1398 تا تیرماه 1399 حدود 28 هزار میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی کشور به حساب شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور در راستای توسعه زیرساخت های شهری و روستایی واریز شده است.

    از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه مالیاتی می توان به اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و ایجاد سامانه مؤدیان در راستای شفاف سازی مبادلات اقتصادی، ارائه خدمات الکترونیکی مالیانی، حمایت از تولید و بخشودگی جرائم مالیاتی و قطعی سازی 1.3 میلیون پرونده مشاغل کوچک و متوسط در اجرای ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم و همچنین اجرای برنامه راهبردی الکترونیکی نمودن فرآیندها و پرداخت های مالیاتی و حرکت به سوی نظام مالیاتی هوشمند اشاره نمود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو