عصر بازار

قالیباف در پاسخ به اخطار سلیمی

مجلس هفته آینده وضعیت بازار مسکن و بورس را بررسی می‌کند

عصر اعتبار- یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت مسکن و خودرو گفت: قیمت خودرو پرواز کرده و به عرش رسیده و در این شرایط آقایان تنها تماشاچی هستند.

مجلس هفته آینده وضعیت بازار مسکن و بورس را بررسی می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر خانه‌های خالی با استناد به اصول 31 و 22 قانون اساسی در اخطاری اظهار کرد: طبق اصل 31 قانون اساسی داشتن مسکن حق هر ایرانی است و دولت موظف است با اولویت تامین مسکن نیازمندان به خصوص روستاییان و کارگران این نیاز را تامین کند. طبق اصل 22 قانون اساسی باید حیثیت، جان و مال مردم از تعرض مصون بماند.

    وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با هدف افزایش عرضه مسکن و به دنبال آن کاهش قیمت، طرح مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کرد که شورای نگهبان به آن ایراد گرفته و ما در حال بررسی ایرادات هستیم، اما در همین فاصله دولت بازار مسکن را رها کرده به طوری که هفت درصد قیمت مسکن در ماه افزایش یافت. آقایان که می‌گویند مسئول اجرای قانون اساسی هستند چطور می‌خواهند اصول 22 و 31 قانون اساسی را اجرا کنند.؟

    این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آقایان می‌دانند که قیمت خودرو به کجا رسیده است. رییس جمهور به وزارت صنعت، معدن و تجارت دستور رسیدگی این موضوع را داده حال این‌که این وزارتخانه وزیر ندارد انگار قرار است ساختمان وزارتخانه جلوی اوضاع را بگیرد. از طرفی دیگر قیمت مسکن هم افزایش زیادی داشته است، رییس جمهور عنایت بیشتری کند خودروسازان هم کمک کنند که مردم از شرایط ناراضی هستند.

    وی ادامه داد: قیمت خودرو پرواز کرده و دارد به عرش می‌رسد و در این وضعیت آقایان تنها تماشاچی هستند.

    به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: مجلس شورای اسلامی در یکشنبه هفته آینده در جلسه غیرعلنی وضعیت بازار مسکن، ارز و بورس را مورد بررسی قرار می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی