عصر بازار

شرط حذف بند کسورات بازنشستگی در احکام فرهنگیان

عصر اعتبار- معاون برنامه‌ریزی و توسعه از کاهش ۴۰ درصدی درخواست بازنشستگی فرهنگیان نسبت به سال گذشته خبر داد و این موضوع را برای آموزش‌وپرورش و دولت در رفع کمبود نیروی انسانی آموزش‌وپرورش مؤثر دانست.

شرط حذف بند کسورات بازنشستگی در احکام فرهنگیان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی الهیار ترکمن با اشاره به تأمین اعتبار مالی5400 میلیارد تومان و پرداخت پاداش 47 هزار فرهنگی بازنشسته سال 98 اظهار کرد: با توجه به تغییراتی احکام حقوقی فرهنگیان شاغل رخ‌داده است باعث شده بسیاری از آن‌ها برای استفاده از مزایای استمرار افزایش حقوق سال 98 و 99 در تعیین میزان حقوق بازنشستگی، ترجیح دهند فعالیت خود را در آموزش‌وپرورش استمرار دهند و بازنشسته نشوند.

    معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع با اشاره به اینکه در سال جدید به‌طور دقیق تاکنون 28 هزار و 900 نفر از فرهنگیان برای بازنشستگی اقدام کرده‌اند، که این تعداد به نسبت 47 هزار بازنشستگان سال قبل کاهش 40 درصدی را نشان می‌دهد.

    وی گفت: همه‌ساله در دو مقطع زمانی اول مهرماه و پایان بهمن‌ماه برای افراد ذیصلاح، حکم بازنشستگی زده می‌شود. امسال نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری در تعداد بازنشسته‌ها داریم و درخواست همکاران فرهنگی برای بازنشستگی خیلی کمتر از سال گذشته است.

    الهیار ترکمن ضمن ابراز خوشنودی از همکاری با افراد باتجربه فرهنگی در ادامه فعالیت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: وجود افراد باسابقه در آموزش‌وپرورش به افزایش کیفیت کار مدارس کمک می‌کند و تجارب ارزنده این افراد به انتقال بهتر آموزش‌ها به دانش آموزان مؤثر است.

    به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی در پایان گفت: با حمایت‌های دولت توانستیم ضرایب افزایش حقوق را برای همکارانی که سابقه بین30 تا 35 و دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند، لحاظ کنیم. همچنین در حکم بازنشستگی افرادی که سنوات کاری آن‌ها از 30 سال بیشتر می‌شود، بند کسورات بازنشستگی حذف خواهد شد و همکاران فرهنگی که بین30 تا 35 سال به فعالیت خود با سازمان ادامه می‌دهند از مزایای بیشتر و بهتری بهره خواهند برد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو