عصر بازار

علیرغم عدم توافق با اتحادیه اروپا

اولین قرارداد تجارت آزاد انگلیس پس از برگزیت با ژاپن ثبت شد

عصر اعتبار- در حالی که انگلستان هنوز با اتحادیه اروپا در مورد روابط تجاری پسابرگزیت خود به توافق نرسیده است، این کشور اعلام کرد که اولین قرارداد تجارت آزاد خود بعد از برگزیت را با ژاپن ثبت کرده است.

اولین قرارداد تجارت آزاد انگلیس پس از برگزیت با ژاپن ثبت شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، در حالی که انگلستان هنوز با اتحادیه اروپا در مورد روابط تجاری پسابرگزیت خود به توافق نرسیده است، این کشور اعلام کرد که اولین قرارداد تجارت آزاد خود بعد از برگزیت را با ژاپن ثبت کرده است و این تقریباً تمام صادرات انگلیس به ژاپن را بدون تعرفه خواهد کرد.

    دولت انگلیس روز جمعه اعلام کرد که در تماس تلفنی تصویری وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس، لیز تراس و وزیر خارجه ژاپن، موتگی توشیمیتسو، اصول توافق جامع شراکت اقتصادی انگلیس و ژاپن مورد توافق قرار گرفته است.

    تراس در بیانیه‌ای اعلام کرد: این یک لحظه تاریخی برای انگلستان و ژاپن و اولین توافق تجاری پسابرگزیت ما می‌باشد. توافقی که ما در مورد آن مذاکره کردیم، از لحاظ زمان کوتاه مذاکرات و از لحاظ شرایط پرچالش، بسیار فراتر از توافق کنونی با اتحادیه اروپا است. این توافق پیروزی‌های جدیدی برای شرکت‌های انگلیسی در زمینه تولید و صنایع غذا و نوشیدنی و تکنولوژی به همراه دارد.

    این توافق در نظر دارد تجارت با ژاپن را تا 15.2 میلیارد پوند (معادل 19.5 میلیارد دلار) تقویت کند و می‌تواند به شرکت‌های انگلیسی کمک کند جایگاهی در منطقه آسیا اقیانوسیه پیدا کنند که این گام مهمی در راستای توافق جامع و پیش‌رونده شراکت ترانس پاسیفیک (سی‌پی‌تی‌پی‌پی) است. سی‌پی‌تی‌پی‌پی 13 درصد کل تولید ناخالص جهان را در اختیار دارد و انگلستان در نظر دارد به جمع این 11 کشور پیرامون اقیانوس آرام اضافه شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی