عصر بازار

مشمولان سهام عدالت امسال چقدر سود گرفتند؟ + جدول

عصر اعتبار- آمارها نشان می دهد مرداد ماه سال جاری بیش از ۴۷۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت دریافت کردند و ۱۹ میلیون نفر مستقیم سهام خود را اداره خواهند کرد.

مشمولان سهام عدالت امسال چقدر سود گرفتند؟ + جدول
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، در سال 99 بنا به دستور مقام معظم رهبری علاوه بر سود سهام عدالت در مدیریت این سهام نیز تغییراتی ایجاد شد به گونه ای که امکان مدیریت مستقیم آن توسط سهامداران میسر شد. 

    در حال حاضر دو روش انتقال مستقیم سهام و غیر مستقیم وجود دارد.

    براساس آمار، حدود 19 میلیون نفر از مشمولین (کل مشمولین حدود 49 میلیون نفر) نسبت به انتخاب روش مستقیم به منظور مدیریت و اداره سهام رأسا توسط خودشان اقدام کرده‌اند.

    در حال حاضر فروش حداکثر 60 درصد ارزش پرتفوی متعلق به مشمولین فوق، از طریق بانک‌ها و یا شرکت‌های کارگزاری به وکالت از فرد مشمول، امکان پذیر است و کل سهام این دسته از مشمولین به تدریج طی یک سال قابل معامله خواهد بود و پس از آن بدون محدودیت امکان معامله وجود خواهد داشت. 

    در بخش آزادسازی به شیوه غیر مستقیم نیز پرتفوی سهام حدود 30 میلیون نفر از مشمولین به صورت غیرمستقیم و فعلا از طریق شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و یا کانون متشکل از شرکت‌های سرمایه گذاری استانی، اداره خواهد شد.

    این دسته از مشمولین پس از پذیرش شرکت های سرمایه گذاری استانی در بازار بورس اوراق بهادار، سهامدار این شرکت ها خواهند بود و از زمان اعلام آزاد شدن خرید و فروش، می توانند نسبت به معامله سهم خود در بورس اقدام نمایند.

    به گزارش فارس، در حال حاضر امکان سهام داری مستقیم برای مشمولان سهام عدالت در روش مستقیم وجود ندارد و وزارت اقتصاد اعلام کرده به تدریج در یک سال این امکان را فراهم خواهد کرد.

    طبق گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی در مرداد ماه سال 99 مربوط به سود سال مالی 97 بالغ بر 4735 میلیارد تومان سود به حساب مشمولان واریز شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد رشد دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی