عصر بازار

رییس بانک مرکزی اروپا:

دولت‌های منطقه یورو باید پول بیشتری برای خروج از رکود کرونایی هزینه کنن

عصر اعتبار- رئیس بانک مرکزی اروپا گفت: دولتهای منطقه یورو باید همچنان هزینه‌های هنگفتی برای کمک به بهبود اقتصاد این بلوک از رکود ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا پرداخت کنند.

دولت‌های منطقه یورو باید پول بیشتری برای خروج از رکود کرونایی هزینه کنن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از تسنیم ، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت دولتهای منطقه یورو باید همچنان هزینه‌های هنگفتی برای کمک به بهبود این بلوک از رکود ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا پرداخت و سیاستهای مالی قبلی را تکمیل کنند.

    افزایش سطح بدهی تا فراتر از 100 درصد از تولید ناخالص داخلی در سال جاری میلادی این نگرانی را به وجود آورده که سیاستمداران در حمایت بیشتر و ارائه یارانه ها با مشکل مواجه شده و طرحهای حمایت از اشتغال و درآمد مردم ناگهان پایان یابد.

    لاگارد طی یک سخنرانی گفت:« اطمینان در بخش خصوصی تا حد زیادی به اطمینان از سیاست‌های مالی بستگی دارد. ادامه سیاست های مالی برای دوری از بیکاری بیشتر و حمایت از درآمد مردم تا زمان بهبود اقتصاد حیاتی است».

    به گزارش رویترز، طرح یارانه های اشتغال در بسیاری از کشورها تمدید شده تا در بحبوحه بهبود اقتصاد از رکودی که 8 درصد از تولید را در سال جاری میلادی از بین برده، اطمینان را افزایش دهد.

        بیشتر بخوانید

            انتقاد شرکت‌های چینی از برخورد ناعادلانه اتحادیه اروپا

            15 کشور عضو اتحادیه اروپا 81.4 یورو برای حفظ مشاغل دریافت می‌کنند

    وی در یک سخنرانی در اجلاس سالانه شورای روسای بانک‌های مرکزی و موسسات مالی عرب گفت:« حفظ طرحهای مربوط به حمایت از اشتغال برای دوری از افزایش شدید نرخ بیکاری در ادامه سال الزامی است».

    لاگارد گفت بانک مرکزی اروپا آماده است در صورت لزوم از تمام امکانات خود استفاده کند. بانک مرکزی اروپا در سال جاری میلادی چندین بار سیاست های خود را تعدیل کرده و حالا تخمین میزند اقدامات آن تا 2022، 1.3 درصد به رشد اقتصادی و 0.8 درصد به تورم اضافه کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی