عصر بازار

پیام روند ترمیم اقتصادی برای طلا و ترامپ چیست؟

عصر اعتبار- به طور معمول از آنجا که فلز زرد به عنوان حافظی در برابر کاهش ارزش دارایی ها و به عنوان مکان امنی برای سرمایه گذاری در زمان تنش های اقتصادی و عدم قطعیت های سیاسی استفاده می شود ،ترمیم و رشد اقتصادی و روشن شدن وضعیت های نامعلوم سیاسی عاملی کاهشی برای قیمت این فلز گرانبها است .

پیام روند ترمیم اقتصادی برای طلا و ترامپ چیست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رویترز ،بازار کار ایالات متحده و بخش گسترده اقتصاد آن در هفته ایی که گذشت دستاوردهایی داشته که از نظر تاریخی باید خبر خوبی برای مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ باشد.

    اما دهها میلیون آمریکایی که به دلیل قرنطینه های مربوط به ویروس کرونا و نگرانی های فزاینده مبنی بر اینکه بسته جدید حمایتی دولت در دسترس نیست هنوز بیکار هستند ، ممکن است این دستاورد ها را تحت الشعاع قرار دهد .

    گزارش وزارت هفته گذشته امریکا نشان داد، فرصت های شغلی ، اندازه گیری تقاضای نیروی کار ، در ماه جولای به 6.6 میلیون نفر رسید  که  یعنی تقریباً به سطح قبل از بحران بازگشته است.

    نمودارگرافیکی در مورد بازگشت در فرصت های شغلی:

    تورم ماه گذشته ثابت شد و ترس از نبود تورم که متوقف کننده رشد است را از بین برد. همچنین ردیابی اطلاعات با حجم بالاتر نشان داد ، بازدید مردم از فروشگاه ها و رستوران ها به یک رشد اقتصادی اشاره دارد.

    با این حال ، اقتصاد در هیچ نقطه ای حتی کمی نزدیک بهبود نیست. گزارش روز پنجشنبه نشان داد که حداقل 29.6 میلیون نفر از 22 آگوست هنوز از مزایای بیکاری استفاده می کنند و تعداد متقاضیان جدید مزایای بیکاری در سطح بالایی یعنی 884000 نفر قرار داشت.

    بن بست در واشنگتن بر سر لایحه جدید تخفیف مالی و حمایتی می تواند به این معنی باشد که این وضعیت اقتصادی برای مدتی به همان خوبی که به نظر می رسد نخواهد بود.

    روز پنجشنبه ، سنای امریکا در تصویب لایحه جمهوری خواهان که حدود 300 میلیارد دلار برای ویروس کرونا فراهم می کند، شکست خورد. دموکرات ها برای لایحه 3 تریلیون دلاری فشار می آورند.

    اقتصاددانان بانک آو آمریکا در یادداشتی روز جمعه گفتند: "بخشی از بهبودی سالم فعلی مدیون سیاست های محرک مالی گسترده ای است که شروع به کمرنگ شدن می کنند." "بعید است دور دیگری از محرک های مالی قبل از انتخابات تصویب شود."

    600 دلار اضافی در هفته برای بیکاران ، که تحت بسته 2.3 تریلیون دلاری کمک دولت در ماه مارس تأمین می شد ، در ژوئیه منقضی شد و بیشتر صدها میلیارد دلاری که برای پرداخت حقوق و دستمزد مشاغل کوچک نیز که تحت این بسته کمکی ارائه می شد ، تا به امروز هزینه شده است. 

    مایکل آرون ، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در مشاوران استریت جهانی گلوبال ، گفت: اگر بازار کار نتواند قدرت بیشتری را به دست آورد ، این می تواند بر دیدگاه رای دهندگان تأثیر بگذارد.

    یک پرداخت مزایای جدید 300 دلاری هفتگی برای بیکاران ، که توسط ترامپ مجاز شده است ، می تواند مقداری راحتی ایجاد کند ، اگرچه این بودجه فقط شش هفته پرداخت را پوشش می دهد.

    موارد جدید ابتلا به پاندمی کووید -19 در ایالات متحده از ماه جولای کاهش یافته است ، اما ویروس هنوز با سرعت بالایی در گردش است که باعث شده بسیاری از مشاغل تنها مجاز به فعالیت با ظرفیت کم باشند و بعضی از آنها به هیچ وجه مجاز به فعالیت نیستند. این رشد اقتصادی بالقوه را برای کل کشور محدود می کند.


    استیون انگلندر ، مدیرعامل بانک استاندارد چارتر گفت: "هرچه اقتصاد بهترعمل کند و افراد امیدوارتر به جهش و ترمیم اقتصادی باشند ،این احتمالاً برای ترامپ مفید خواهد بود." اما کم شدن کمک های دولت با نزدیک شدن به 3 نوامبر ، این خبر خوبی برای ترامپ نخواهد بود ."


    توضیح اینکه معمولا در قبل از برگزاری انتخاباتی از این دست نوسان در بازار طلا وجود دارد که در صورت نبود بسته حمایتی جدید و کم شدن امیدواری ها برای مشاهده ترمیم اقتصادی چشمگیر به احتمال زیاد نوسان و افت در بازارهای سهام و کم شدن امیدواری ها برای ترمیم  سریع اقتصادی را شاهد خواهیم بود و این اتفاق برای افزایش قیمت های طلا تاثیری مثبت خواهد داشت .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو