عصر بازار

تحلیل روند بازار طلا برای هفته جاری

عصر اعتبار- بازار آتی طلا هفته گذشته پس از تقلا و تلاش در مبادلات روزهای ابتدایی ، بازار را در قم های بالاتری پایان داد. طلا روز دوشنبه با تقویت دلار کاهش یافت ، اگرچه عدم اطمینان های اقتصادی ضررهای این فلز گرانبها را محدود کرد،در حالیکه سرمایه گذاران در انتظار تحولات بانک های مرکزی بودند.

تحلیل روند بازار طلا برای هفته جاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر «عصر اعتبار» به نقل از "اف ایکس امپایر "،پس از یک افت شدید در اوایل جلسه مبادلاتی روز سه شنبه ، قیمت طلا قبل از رشد، تثبیت شد ، چراکه شک و تردید در مورد بهبود اقتصاد جهانی در مقابل فشار یک دلار قوی تر پیش از اعلام استراتژی های بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه و نشست سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده در روز 16 سپتامبر از طلا حمایت می کردند.

    در اواخر هفته ، پس از آنکه بانک مرکزی اروپا سیاست نرخ بهره ایی خود را بدون تغییر گذاشت و ادعاهای بیکاری ایالات متحده در سطوح بالا باقی ماند ، با کاهش ارزش دلار طلا جهش کرد و امیدها برای بهبود اقتصادی سریع از اثرات پاندمی کرونا کمرنگ شد.

    پس از آنکه کنگره ایالات متحده نتوانست برای تصویب یک بسته حمایتی موفق شود ، بازار هفته را با لحنی ضعیف ( رشدی بسیار محدود) پایان داد.

    هفته گذشته ، طلای تحویلی در  دسامبر بازار Comex تا 1947.90 دلار رشد کرد و از پایین ترین سطح قیمت دو هفته ای یعنی 1911.70 دلار به ان رقم رسید.

    اساساً ، تأثیرات اصلی در عمکلرد قیمتها ناشی از تصمیمات بانک مرکزی اروپا و کنگره ایالات متحده بود.... کریستین لاگارد ، رئیس بانک مرکزی اروپا ، روز پنجشنبه از ارایه سیگنالی برای افزایش محرک های بانک خودداری کرد ، در حالی که سنای آمریکا لایحه جمهوری خواهان برای کمک به وضعیت ایجاد شده ناشی از پاندمی را تصویب نکرد.

    پیش بینی هفتگی قیمت طلا
    طلا تا به اینجای سال با توجه به حمایت محرک های گسترده از جانب بانک های مرکزی جهان 28 درصد افزایش قیمت داشته است ،چراکه  فلز گرانبها به عنوان پرچینی در برابر تورم و کاهش ارزش پول تلقی می شود. با این حال ، با اینکه بانک مرکزی اروپا هیچ محرکی در آخرین نشست خود اعلام نکرد ،اما درب امکان ارایه محرک اضافی تا قبل از پایان سال را باز گذاشت.

    با این وجود ، دیدگاه های بانک مرکز ی اروپا -ECB برای فرستادن یورو به رقم های بالاتر و کاهش شاخص دلار آمریکا کافی نبود تا به حمایت از قیمت طلا کمک کند.

    عامل سورپرایز کننده دیگری که ممکن است به تضعیف قیمت طلا منجر شود، خبر مسدود کردن لایحه حمایتی جمهوری خواهان در سنا بود که حدود 300 میلیارد دلار کمک جدید به شرایط ایجاد شده توسط پاندمی را فراهم می کرد.

    به نظر می رسد هر کجا که نگاه می کنیم دلایل برای افزایش و دلایلی برای پایین آمدن قیمت را می بینیم. این یعنی داشتن یک بازه تجاری محدود برای طلا.

    تحولات در مورد کشف واکسن COVID-19 و بهبود داده های اقتصادی ، فشار کاهشی کوتاه مدتی برای طلا ایجاد کرده است ، در حالی که نرخ بهره پایین و منفی ، ضعیف شدن دلار آمریکا و انتظارات برای محرک بیشتر تعادل ریسک ها را به سمت صعود نگه می دارد.

    با نگاهی به انتظارات از دیدگاه های  فدرال رزرو پس از نشست دو روزه در 16 سپتامبر ، انتظار می رود شاهد بیانیه ای با دقت و احتیاط باشیم ... انتظار می رود بانک فدرال قبل از بالا بردن نرخ بهره ، از صبر و حوصله خود برای بررسی دقیق شرایط سخن بگوید. اما خبرهای بدی نیز وجود دارد. در صورت نیاز به کمک و حمایت بیشتر ، ممکن است مهمات زیادی در زرادخانه خود نداشته باشد تا اقتصاد را تحریک کند. بنابراین ، ما انتظار داریم رئیس فدرال رزور ،جروم پاول از کنگره بخواهد کارهای بیشتری انجام دهد.

    نکته اصلی: انتظار نداشته باشید که دیدگاه های بانک فدرال برای طلا تاثیری صعودی داشته باشد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی