عصر بازار

همسان سازی پرداختی بازنشستگان کشوری از مهر

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همسان سازی پرداختی بازنشستگان کشوری از مهر ماه خبر داد.

همسان سازی پرداختی بازنشستگان کشوری از مهر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد شریعتمداری در حاشیه کمیسیون صنایع مجلس گفت: در موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان بین سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان جلسات متعددی برگزار و در نهایت مدل معینی به اجرا گذاشته شد و این همسان سازی از مرداد امسال عملیاتی گردید.

    وی افزود: بدین ترتیب ما شاهد تحولی در پرداخت‌های کسانی که بیش از 30 یا 35 سال در سازمان تامین اجتماعی در فعالیت‌های مهم تولیدی خدمت کرده و از حداقل‌های مزد برخوردار بودند در مرداد ماه بودیم.

    وزیر تعاون یکی از ایرادات وارد شده را در خصوص میزان حداکثر و حداقل افزایش حقوق دانست و ادامه داد: در قانون همسان سازی حقوق، موضوع کم کردن فاصله حداکثر و حداقل حقوق، مورد نظر نبوده، ولی با این حال تلاش شده با همکاری کامل بازنشستگان به سبکی عمل شود که حقوق‌های پایین از افزایش بالاتری برخوردار شوند و حقوق‌های بالا از افزایش کمتر.

    شریعتمداری افزود: مشابه همین روش با همکاری سازمان برنامه و بودجه در سازمان صندوق بازنشستگی کشوری در حال انجام است و امیدواریم در مهر ماه بتوانیم احکام مربوط به این بخش را با تأمین بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه، صادر کنیم به صورتی که حداقل پرداختی‌ها در شکل همسان شده حقوق بازنشستگان به گونه‌ای باشد که تفاوت آنها با افراد شاغل مشابه شان بیشتر از 10 درصد نباشد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به سازمان تامین اجتماعی ماموریت دادیم در اسرع وقت این موضوع را بررسی و در صورتی که نیاز به اصلاحاتی داشته باشد این اصلاحات را اعمال نماییم تا موجب رضایت بیشتر بازنشستگان عزیز تامین اجتماعی شود.

    تاکید شریعتمداری بر تقویت بخش تعاون در بودجه 1400

    وزیر تعاون در ادامه گفت: درجلسه امروز گزارشی از عملکرد وزارتخانه و همچنین شرکت‌ها را با حضور معاونان تقدیم نمایندگان مجلس کردیم و گزارش شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در این جلسه ارائه شد.

    وی افزود: خوشبختانه همه صورت مالی شرکت‌ها از طریق پنجره واحد قابل مشاهد است و این صورت‌های مالی در بورس ارائه می‌شود که به افزایش شفافیت عملکردها و خروج از تاریکخانه‌ها کمک کرده است.

    شریعتمداری گفت: جلسه مفیدی بود و تاکید کردیم که نهادهای مالی حوزه اقتصادی تعاون مانند بانک توسعه تعاون، صندوق‌های ضمانت سرمایه گذاری و همچنین دیگر نهادهای مالی بخش تعاون با هدف کمک به افزایش حضور جوانان در شکل گیری تعاونی ها؛ در بررسی و اصلاح قوانین، لوایح و همچنین طرح‌ها در مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی