عصر بازار

فدرال رزرو نرخ بهره را نزدیک به صفر درصد حفظ کرد

عصر اعتبار- فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ بهره را نزدیک به صفر درصدحفظ کرد و قول داد تا زمانی که نرخ تورم برای مدتی بتواند بالای سطح ۲ درصدی باقی بماند تغییری در نرخ ها ایجاد نخواهد کرد .

فدرال رزرو نرخ بهره را نزدیک به صفر درصد حفظ کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رویترز ،این تغییر در هدایت بازار بخشی از گردش سیاست پولی بانک فدرال است که ماه گذشته اعلام شد و هدف آن جبران سالها تورم ضعیف و اجازه دادن به اقتصاد برای افزایش اشتغال برای بیشترین زمان ممکن است.

    بیانیه و پیش بینی های اقتصادی آن :
    نکات اصلی:
    ** فدرال رزرو ایالات متحده نرخ بهره کلیدی شبانه خود را در محدوده هدف صفر تا 0.25 درصد حفظ می کند.
    **پیش بینی میان مدت سیاست گذاران بانک فدرال این است که نرخ ها تا سال 2023 نزدیک به صفر بمانند.
    ** بانک فدرال حالا کاهش تولید ناخالص داخلی در سال 2020 را کمتر از پیش بینی قبلی می داند، اما در مورد 2021 و 2022 رشد کندتری نسبت به پیش بینی قبلی خود می بیند.
    ** بانک فدرال انتظار دارد نرخ فعلی بهره را تا زمانی که بازار کار به سطوح مطابق با ارزیابی وضعیت حداکثری اشتغال نرسد ، حفظ کند و تورم به 2 درصد افزایش یابد و در این مسیر برای مدتی بالاتر از این رقم صعود کند .
    ** بانک فدرال تکرار می کند متعهد است که از طیف گسترده ای از ابزارهای پولی خود برای حمایت از اقتصاد ایالات متحده استفاده کند
    ** بانک فدرال اعلام کرد که به هدف دستیابی به اشتغال حداکثری، تورمی درنرخ 2 درصد را در مدت زمان بلند تری دنبال می کند.
    ** فدرال رزرو می گوید هدف آن دستیابی به تورم متوسط بیش از 2 درصد برای مدتی زمان لازم است، بنابراین میانگین تورم 2 درصد است
    ** فدرال رزرو اعلام کرده  خرید اوراق قرضه با پشتوانه خزانه داری و آژانس ها را به هدف کمک به تقویت شرایط مالی سازگار، حداقل با سرعت فعلی ادامه خواهد داد.
    ** بانک فدرال در بیانیه آورده مسیر اقتصاد به طور قابل توجهی به روند شیوع ویروس کرونا بستگی خواهد داشت.
    ** رای سیاستگذاران فدرال رزو به نفع این سیاست 8 به 2 بود.
    واکنش بازار:
    سهام: بعد از بیانیه سهام ایالات متحده دستاوردهای خود را افزایش دادند...   S&P 500 .SPX در آخرین اعلام افزایشی 0.58 درصدی داست ..... اوراق: بازده اوراق  10 ساله خزانه داری ایالات متحده US10YT = RR به 0.6756 درصد افزایش یافت و بازده اوراق 2 ساله US2YT = RR در 0.139 درصد ثابت شد.
    فارکس: شاخص دلار کمی بیشتر لغزش کرد و  0.14 درصد کاهش یافت.

    نظرات:
    جو مانینبو، تحلیلگر ارشد بازار در وسترن یونیون گفت :"دلار نسبت به بیانیه و پیش بینی ها کمی تغییر کرده است. شاید وقتی پاول صحبت کند تکانه های بیشتری را داشته باشد  .
    وی گفت: "فدرال رزرو واقعاً بر دیدگاه تسهیلی و دوویش خود و چگونگی رسیدن تورم به سطح کلیدی مورد نظر در چشم انداز سیاست خود تاکید کرد.. به طور کلی شاهد بیانیه ایی بسیار دوویش بودیم. اما آنچه تاکنون توانسته باعث ایجاد کف حمایتی برای دلار شود پیش بینی اقتصادی به روز شده بانک برای تولید ناخالص داخلی سال 2020 است. پیش بینی جدید  منفی3.7 است. این به اندازه (پیش بینی) ماه ژوئن بد نیست. "
    "داوجونز بعد از بیانیه کمی قوی تر شد. آنچه سهام از ان استقبال می کنند این است که بانک فدرال برنامه ای برای افزایش نرخ تا سال 2023 ندارد. نرخ های بالاتر باعث جذابیت دلار خواهد شد. "
    "با کمی ضعیف شدن یورو ، بازار در حال اجرای نوعی سناریوی "خرید شایعه-فروش واقعیت" است. فدرال رزرو در حالی که لحنی تسهیلی دارد ، انتظارات بازار را برآورده می کند. "
    دیوید کارتر، مدیر ارشد سرمایه گذاری  در شرکت مشاوران دارایی لنوکس گفت:"ما از جمله ترامپ که گفته بود فدرال رزرو مهتاد به افزایش نرخ بهره است فاصله گرفته ایم و فدرال رزرو اکنون پشتیبانی لجام گسیخته ای از بازارها و اقتصاد را ارائه می دهد. همه سعی در درک مفهوم میانگین تورم دارند. اگر پاول جزئیات بیشتری در جلسه پرسش و پاسخ خود ارائه دهد ، مفید خواهد بود. "
    "رای 8-2 متناسب است. تا حدودی انتظار می رود که رای گیری به اتفاق آرا نباشد زیرا سیاست کنونی از نظر تاریخی تهاجمی و بی سابقه است. منطقی است که برخی از اعضا تمایلی به ادامه این کار برای مدت نامحدود ندارند. "
    "این آخرین جلسه فدرال رزرو پیش از انتخابات ریاست جمهوری امریکا بود ، بنابراین جالب خواهد بود که آیا آنها تمان زمینه و موارد جدیدی را پوشش می دهند یا نه، چراکه این آخرین شلیک آنها است."

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی