عصر بازار

افت ۱ درصدی طلا و تقویت دلار در نتیجه دیدگاه فدرال رزرو

عصر اعتبار- در مبادلات روز پنجشنبه- ۱۷ سپتامبر به دلیل تقویت شاخص ارزش دلار در نتیجه ترسیم چشم انداز بهتر ترمیم اقتصادی از جانب فدرال رزرو قیمت جهانی طلا افتی بیش از ۱ درصد را تا به اینجای مبادلات تجربه کرده ، هرچند توقف سیگنال ارایه محرک های اقتصادی بیشتر در کوتاه مدت باعث ایجاد سطح حمایتی از فلز زرد شد.

افت ۱ درصدی طلا و تقویت دلار در نتیجه دیدگاه فدرال رزرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر اعتبار » به نقل از رویترز، قیمت طلا در بازار تحویل فوری با 1.1 درصد کاهش به  1938.12  دلار در هر اونس رسید و از بهترین قیمت 2 هفته ایی ( از 2 سپتامبر) ثبت شده در مبادلات روز چهارشنبه فاصله زیادی گرفت ...طلای بازار آتی امریکا نیز با  افت 1 درصدی در رقم 1951.30  دلار در هر اونس قرار داشت .

    خانوم مارگارت یانگ، تحلیلگر ارشد در دیلی اف ایکس گفت :" دیدگاه  فدرال رزرو در نشست شب گذشته سیاست های پولی خود که بر اساس آن به نظر می رسد بانک فدرال تمایلی برای افزودن به حجم محرک ها ندارد به اندازه کافی برای سرمایه گذاران در سراسر آسیا – پاسفیک الهام بخش نبوده ."....." این منجر به دلار قوی تر و طلای ضعیف تر شده است."

    فدرال رزور روز چهارشنبه این پیغام را به بازار مخابره کرد که با توجه به کاهش نرخ بیکاری سریع تر از انتظارت این بانک در ژوئن ترمیم اقتصادی ایالات متحده از خسارت های پاندمی تسریع شود . نرخ بیکاری آمریکا تا 4. 8 درصد پایین آمده است؛ این مقدار بسیار بهتر از پیش‌بینی‌ قبلی فدرال رزرو است که تخمین زده بود که در پایان سال جاری نرخ بیکاری به 3.9 درصد خواهد رسید.

    همچنین اعلام کرد تا زمانیکه نرخ تورم متوسط  برای مدتی بالای سطح هدف 2 درصدی این بانک باقی نماند نرخ بهره را نزدیک به صفر درصد حفظ خواهد کرد  که این دیدگاه سطحی از حمایت را برای طلا فراهم کرد.

    بعد از اعلام دیدگاه فدرال رزور شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب به بالاترین سطح خود در بیش از یک هفته صعود کرد  و باعث گرانتر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزهای جهانی شد .

     نرخ بهره های پایین باعث کاهش هزینه نگهداری طلای بدون سود دهی می شود .

    در این بین آمارها مشخص کردند که هزینه کرد مصرف کنندگان در ماه اگوست کند تر شده ،که این نشان دهند توقف ترمیم اقتصادی به دلیل تاثیرات پاندمی کرونا است.

    جفری هالی، تحلیلگر ارشد در اوآندا بانک گفت :"نرخ بهره های کم برای مدتی طولانی تر، ادامه سیاست های تسهیلی از جانب بانک های مرکزی و موقعیت مالی ایالات متحده که بالقوه باعث کاهش ارزش دلار می شود در بلند مدت به حمایت از قیمت های بالاتر طلا ادامه خواهند دارد."

    بازارهای سهام آسیایی مبادلات خود را در لحنی ضعیف تر آغاز کردند،چراکه عدم قطعیت ها در مورد ترمیم اقتصادی همچنان باقی مانده .
    بانک مرکزی ژاپن به نظر می رسد در نشست روز پنجشنبه خود تغییری در سیاست های پولی خود ندارد ، در حالیکه انتظار می رود بانک مرکزی انگلستان سیگنال آمادگی خود برای تزریق محرک های بیشتر به اقتصاد بریتانیا را مخابره کند.

    در جایی دیگر از بازار، قیمت نقره در بازار نقدی با 1.8 درصد سقوط به 26.73 دلار در هر اونس رسید،پلاتین با 3.1 درصد افت به 938.31 دلار در هر اونس مبادله شد و پالادیوم با افتی 2.4 درصدی در رقم 2343.67 دلار در هر اونس قرار داشت .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی