عصر بازار

ابر سیاه آمار اشتغال باعث تقویت طلا شد

عصر اعتبار- قیمت طلا در مبادلات روز جمعه تقویت شد ،چراکه ابر سیاه آمار اشتغال امریکا بر روی چشم انداز اقتصادی سایه انداخته بود و بانک های مرکزی اصلی جهان نیزمتعهد شده اند برای احیای اقتصاد های خسارت خورده از پاندمی خود ،در صورت نیاز محرک های بیشتری را اجرایی کنند.

ابر سیاه آمار اشتغال باعث تقویت طلا شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگا خبری«عصر اعتبار »به نقل از رویترز، در زمان انتشار این گزارش ( حدود 60 دقیقه قبل )قیمت طلا در بازار نقدی با 0.5 درصد رشد به 1961.32 دلار در هر اونس رسید ، بعد از آنکه در مبادلات روز گذشته کمترین سطخ یک هفته ایی را تجربه کرد...فلز زرد تا به اینجای هفته رشد قیمتی 0.5 درصدی داشته است .

    طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.5 درصد رشد به 1959 دلار در هر اونس رسید.

    ادوارد مویا تحلیلگر ارشد در اوآندا بانک گفت :" نگرانی های ناشی از ویروس همچنان فشاری کاهشی بر ترمیم اقتصادی وارد می کند ، هرچند وقتی به داده های اقتصادی زیادی نگاه می کنیم شاهد تعدیل این فشار هستیم اما همچنان خسارت های عظیمی باقی مانده ."..."هنوز نیاز به حمایت های بیشتری وجود دارد ."

    آمار اشتغال هفتگی امریکا مشخص کرد که در پایان ماه اگوست نزدیک به 30 میلیون امریکایی همچنان چک های دوره بیکاری را دریافت می کنند که این نشانگر ادامه تخریب مداوم اقتصاد و نیروی انسانی به دلیل پاندومی کووید – 19 است .

    روز چهارشنبه فدرال رزرو متعهد شد که نرخ های بهره را برای مدت زمانه طولانی تری در رقم های پایین حفظ کند و اشاره کرد در کوتاه مدت پاندمی کرونا همچنان بر فعالیت های اقتصادی فشار وارد خواهد کرد .

    روز پنجشنبه بانک مرکزی انگلستان اعلام کرد که در دیدگاه خود حتی نرخ های بهره منفی ،نرخ بیکاری بالاتر و احتمال یک شوک برگزیتی جدید را نیز در نظردارد ،در حالیکه بانک مرکزی ژاپن سیگنال آمادگی خود برای افزایش سطح محرک های را مخابره کرد .

    تحلیلگران فیچ سولشن اعلام کردند :" فاکتورهای موجود در زمینه بازار جهانی همچنان برای طلا حمایت کننده هستند ،چراکه ما اعتقاد داریم دلار به سمت ضعف بیشتر می رود ،در حالیکه بازده اوراق قرضه نیز  در رقم های پایین باقی خواهند ماند ،زیرا بانک های مرکزی سیاست های پولی تسهیلی را ادامه خواهند داد."

    نرخ بهره های نزدیک به صفر درصد جهانی و تقاضا برای محافظی در برابر تورم به طلا کمک کرده تا به اینجای سال رشد قیمتی 29 درصدی را داشته باشد .

    در مبادلات امروز شاخص ارزش دلار در بعد از افت طی شب خود در حال مقاومت است .

    بر اساس داده های مصرف کننده ارایه شده از جانب سوییس ،صادرات طلای سوییس به آمریکا در ماه اگوست تقریبا متوقف شد و در عوض، صادرات طلا به چین و هند افزایش یافته است .

    در بین دیگر فلزات گرانبها، نقره بازار نقدی با 0.2 درصد افت به 27.03 دلار در هر اونس رسید.پلاتین با 0.1 درصد کاهش در رقم 939.79 دلار در هر اونس قرار داشت و پالادیوم نیز در زمان انتشار این خبر در سطح 2336.12 دلار در هر اونس در حال مقاومت بود .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو