عصر بازار

بانک کانادایی متوسط قیمت طلا تا سال ۲۰۲۴ را بالای ۲ هزار دلار در هر اونس می داند

عصر اعتبار- طبق گفته یک بانک کانادایی ، رالی قیمت چشمگیر طلا و نقره در این تابستان ، تازه شروع بازار افزایشی این فلزات گرانبها است.

بانک کانادایی متوسط قیمت طلا تا سال ۲۰۲۴ را بالای ۲ هزار دلار در هر اونس می داند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگا خبری«عصر اعتبار »به نقل از کیتکو نیوز، در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد ، تحلیلگران کالایی در بانک سی آی بی سی ( CIBC )پیش بینی های طلا و نقره خود را برای بقیه سال به 2021 را ارتقا دادند. تحلیلگران گفتند که متوسط قیمت هر اونس طلا در سه ماهه سوم سال حدود 1925 دلار خواهد بود. به گفته تحلیلگران ، این میانگین برای سه ماهه چهارم تا 2000 دلار افزایش می یابد.

    با نگاهی به مسیر پیش رو، بانک متوسط قیمت طلا در سال 2021 را  2300 دلار در هر اونس ، 2200 دلار در هر اونس در سال2022 ، 2100 دلار را در 2023 و 2000 دلار در هر اونس را در سال 2024 پیش بینی کرد.

    تحلیلگران بانک گفتند: "چشم انداز ادامه نرخ بهره واقعی پایین ، افزایش بار بدهی دولت همراه با عدم قطعیت های ژئوپلیتیکی ناشی از انتخابات آینده ایالات متحده ، همگی از افزایش قابل توجه قیمت حمایت می کنند."

    بانک کانادایی در مورد نقره ، متوسط قیمت این فلز گرانبها را در سه ماهه سوم 25 دلار می بیند. در سه ماهه چهارم انتظار می رود قیمت متوسط هر اونس نقره به 28 دلار افزایش یابد.

    در مورد نقره نیز با نگاهی به مسیر پیش رو ، سی آی بی سی میانگین قیمت فلز برای 2021 را 32 دلار در هر اونس ، 31 دلار در هر اونس در 2022 ، 30 دلار در 2023 و 28 دلار در 2024 پیش بینی کرد.

    تحلیلگران گفتند: "حتی با اینکه تا به اینجای سال هم این فلز عملکرد خوبی داشته است ، اما با توجه به بازار نسبتاً کوچکتر نقره نسبت به طلا ، توانایی ایجاد گشتاور حتی بیشتر را به سرمایه گذاران دارد."

    تحلیلگران گفتند که سرمایه گذار طلا باید همچنان نرخ بهره واقعی را به عنوان یک عامل حیاتی برای رشد قیمت ها در دراز مدت پیگیری کنند. آنها افزودند که انتظار دارند بانکهای مرکزی نقدینگی بیشتری را برای حمایت از بازارهای مالی تزریق کنند.

    تحلیلگران گفتند: "در حالی که به نظر می رسد در میانه دوره دیگری از سیاست های کیو ایی ( خرید اوراق قرضه دولتی و سازمانی ) هستیم با توجه به عدم اطمینان قابل توجهی در مورد بزرگی و طول زمان رکود جهانی ، نرخ واقعی زیر 2 درصد  آمده است که بماند."... "قیمت طلا و نقره قبلاً نسبت به عوامل فاندامنتال اولیه  واکنش مثبتی نشان داده است ، اما اگر تاریخ تکرار شود ، هنوز هم فضای بیشتری برای حرکت دارند."

    این بانک همچنین ضعف بیشتر در دلار آمریکا را عامل مهم دیگری برای حمایت از قیمت طلا و نقره می داند.

    "دلار آمریکا تحت فشارتاثیرات پاندمی کووید- 19 است و هنوز این بیماری تحت کنترل نیست و برخی اقدامات محرک در جهت مقابله با تاثیرات آن باید طی ماه های آینده افزایش یابد. دوره تسلط و قدرت شاخص ارزش دلار احتمالاً برای مدتی به پایان رسیده است، زیرا کشور تحت تاثیر بار سنگین بدهی ، بیکاری بالا و عدم اطمینان در مورد جنگ تجاری قرار دارد. "

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی