عصر بازار

عملکرد سهام و وضعیت انتخابات امریکا فاکتورهایی تاثیر گذار بر ارزش طلا هستند

عصر اعتبار- عملکرد اخیر قیمت طلا به شدت وابسته به بازار سهام بوده و تحلیلگران با دقت پتانسیل بالقوه حرکت به سمت نقدینگی دیگری را در صورت یک روند فروش عمده بازار پیگیر هستند.

عملکرد سهام و وضعیت انتخابات امریکا فاکتورهایی تاثیر گذار بر ارزش طلا هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عص اعتبار»به نقل از کیتکو، قیمت طلا در میانه محدوده 1900 تا 2000 دلار در هر اونس معامله می شود ، چراکه فلز زرد در حال تجربه دوره ادغام خود و آماده شدن برای حرکت بعدی است. در زمان تهیه این مقاله ، طلای معاملات آتی تحویلی در دسامبر کومکس در 1958.80 دلار معامله می شد و برای روز 0.46 درصد رشد ثبت کرده بود.

    پیتر هاگ مدیر تجارت جهانی کیتکو متالز گفت: "یکی از اصلی ترین کاتالیزورهای بازار فلزات تا زمانی که کمی بیشتر به انتخابات نزدیک شویم ،عملکرد بازار سهام خواهد بود."

    هاگ خاطرنشان کرد: ارزش گذاری ها در فضای سهام با توجه به اینکه اقتصاد هنوز در مراحل آغازین بهبود خود قرار دارد ، نگران کننده است.

    "سهام های" فنگ " بازار سهام را بالا برده است. اما این حباب قطعاً خرد خواهد شد و چرخش باید به سمت سهام اقتصاد عادی تبدیل شود. در حالیکه تنها 30 تا 40 درصد از اقتصاد نسبت به سطح قبل از کووید -19  فعال است، ارزیابی ها به گونه ایی انجام شده که انگار اقتصاد با تمام توان خود در حال کار کردن است  ... در اینجا چیزی متعادل نیست و اگر بازار ضربه بزرگی را متحمل شود ، مردم ممکن است پیش از انتخابات امریکا به سمت پول نقد روی بیاورند. "

    توضیح اینگه : منظور از سهام "فنگ- FANG" ،به سهام چهار شرکت برجسته فناوری آمریکایی اشاره دارد: Facebook (F) ، Amazon (AMZN) ، (Netflix )NFLX  و( Alphabet(GOOG

    هاگ نسبت به روند قیمت طلا در هفته آینده دیدگاهی صعودی داشت ،اما با یک هشدار : این دیدگاه به عملکرد بازار سهام و رشد و یا حداقل حفظ سطوح فعلی بستگی دارد ..... وی توضیح داد: "اگر بازار سهام ضربه بزرگی بخورد و به روند فروش وارد شود ، این برای مجموعه صنعتی منفی خواهد بود - پالادیوم ، پلاتین ، نقره و طلا را با خود به پایین می کشد."

    هاگ افزود:بود و نبود بسته مالی دیگری از سوی دولت ایالات متحده نیز قبل از انتخابات بسیار مهم خواهد بود.

    وی گفت: "مردم با ارزیابی و ارزشگذاری های فعلی بازارهای سهام بدون حضور محرک مالی عصبی خواهند شد ... پاول در اصرار و فشار خود به دولت ایالات متحده برای افزودن محرک بیشتر به اقتصاد کمی ضعیف بود. به نظر می رسد که این اتفاق ممکن است تا قبل از انتخابات روی ندهد" ... . "اگر بسته ای حمایتی وجود داشته باشد ، در این صورت هم بازار سهام و هم فلزات بالاتر می روند."

    دانیل پاویلونیس ، کارگزار ارشد کالایی در "آر جی او فیوچرز" ، خاطرنشان کرد: نرخ های بهره کوتاه مدت همچنان نقشی اساسی در پیشبرد قیمت طلا خواهند داشت.

    وی روز جمعه به کیتکو نیوز گفت: "اگر آنها کمتر شوند ، می توانند فلز را بالاتر ببرند." "سهام در یک محیط ریسک گریز قرار دارد و این می تواند فلزات را تحت تأثیر قرار دهد."

    سطوح قیمت مهم برای تماشا

    هاگ گفت ،اگر بازار سهام در هفته آینده سطح خود را حفظ کند ، به دنبال شکسته شدن سطح مقاومت 1975 دلار در هر اونس توسط طلا است. در صورت ایجاد روند فروش سهام ، طلا باید در 1925 دلار پشتیبانی لازم را داشته باشد ، اما ممکن است تا 1900 دلار و حتی 1875 دلار نیز کاهش یابد.

    وی گفت: "تا زمانی که طلا بتواند سطح 1925 دلار نگه دارد ، من تا قبل از انتخابات دیدگاهی سازنده در مورد قلزات گرانبها دارم ، با توجه به این هشدار که بازارهای سهام نباید بیش از 5 درصد افت کنند."

    به گفته هاگ ، تجربه دوره ادغام قیمت طی دو هفته گذشته برای بازار طلا عملکردی بسیار سالم بوده است.... وی گفت: "این به طور کلی به من نشان می دهد که برنامه بازار بعد از پایان دوره ادغام خود صعود به سطوح بالاتر است ،چراکه با توجه به حجم محرک های اقتصادی از جانب بانک های مرکزی جهان ، سخت است دیدگاهی نزولی در مورد طلا داشته باشیم."

    بارت ملک ، رئیس بخش استراتژی جهانی در" تی دی سکیوریتیز" گفت ، انتظار می رود طلا هفته آینده رشد کند، با توجه به اینکه وی تماشای عملکرد طلا در  1960 دلار در روند صعودی و مشاهده عمکلرد آن در  1933تا 1935 دلار در حالت نزولی را مهم می داند.

    چارلی نودش ،استراتژیست ارشد بازار در" لاساله فیوچرز گروپ" نیز انتظار دارد هفته آینده قیمت های بالاتری را داشته باشیم و پیگیری عملکرد طلا در سطح 1952.70 دلار را برجسته کرد.

    نودس گفت: "ما در هفته ایی که گذشت اوج قیمت های بالاتر واوج قیمت های پایین تر را داشتیم. 1952 دلار میانگین متحرک قیمت ده هفته ای است. در حالت صعودی ، من عملکرد در 2000 دلار را تماشا می کنم - اولین سطح مقاومت بزرگ."

    بر اساس دیدگاه پاویلونیس ، یک دیدگاه بی طرفانه ،احتمال افت طلا در هفته آینده به 1904 تا 1910 دلار را امکان پذیر می کند.... وی گفت: "در نهایت ، ما در دوره ادغام هستیم. هفته آینده ، ممکن است افت قیمت را شاهد باشیم تا سطح حمایت را پیدا کنیم و بعد بالاتر برویم."

    انتخابات ، ایالات متحده و چین

    با نزدیک شدن بازارها به انتخابات نوامبر ایالات متحده ، نوسانات هم در بازار سهام و هم در فضای فلزات گرانبها افزایش خواهد یافت.

    هاگ گفت: تاجران ممکن است از عدم اطمینان ها بترسند واقدام به افزایش نقدینگی خود کنند تا نتایج انتخابات روشن شود. وی خاطرنشان کرد: "آنها سود زیادی در دستان خود دارند."

    ملک روز جمعه به کیتکو نیوز گفت ، اظهارات تهاجمی هر دو نامزد ریاست جمهوری با گرم شدن فصل انتخابات به نوسانات می افزاید.

    "ما در حال وارد شدن به فصل سیاسی در ایالات متحده هستیم که کاملاً مشهود است. ما در حال دریافت نظرات بسیار تهاجمی از جانب رئیس جمهور امریکا و  دموکرات ها هستیم ، ما شاهد سخنان تهاجمی در مورد چین و سیاست های مالیاتی هستیم. اینها سطح  قابل توجهی از نوسانات را ایجاد می کند. "

    ملک گفت ، همچنین احتمال رقابتی شدن انتخابات نوامبر لایه دیگری از پیچیدگی را اضافه کرده است. وی گفت: "این به طور بالقوه بسیار مشکل ساز است."

    "ملک" هشدار داد: "عدم اطمینان سیاسی به سود طلا است. اما اگر دچار بحران نقدینگی کامل شویم ،این برای هیچ چیزی خوب نیست. مردم به سمت پول نقد برمی گردند."

    در این بین ، بازارها به تصمیم رئیس جمهور ایالات متحده ،دونالد ترامپ در مورد تأیید یا عدم تأیید پیشنهاد خرید تیک توک توسط اوراکل نیز توجه دارند.

    روز جمعه ، وزارت بازرگانی اعلام کرد که معاملات تجاری ایالات متحده با وی چت و تیک توک متعلق به چین را از روز یکشنبه ممنوع می کند.

    جیم وایکوف ، تحلیلگر ارشد کیتکو گفت: "این اقدام یکی دیگر از کشمکش های تجاری و سیاسی ایالات متحده و چین است ... این اقدام ایالات متحده می تواند عدم اطمینان بیشتری را به بازار تزریق کند و این برای فلزات مکان امن سرمایه تاثیری  صعودی دارد."

    موارد ابتلا به پاندمی کووید -19  در حال افزایش است

    تحلیلگران در فضای طلا همچنین شاهد افزایش نگران کننده موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا هستند که می تواند تأثیر قابل توجهی در روند بهبود اقتصادی و بازار سهام داشته باشد.

    با این حال ، اکثر آنها هنوز متقاعد نشده اند که افزایش موارد منجر به قرنطینه های قابل توجهی مانند ماه مارس خواهد شد.

    جسیکا هندز ، اقتصاددان در کپیتال اکونومیست ، نوشت: "ما فکر می کنیم که عقب نشینی سهام جهانی طی چند روز گذشته کوتاه مدت باشد ، مگر اینکه افزایش موارد جدید ابتلا مجدداً فشار بیشتری  بر اقتصاد وارد کند." "بنظر می رسد که سناریو قرنطینه های ملی هنوز روی میز نیستند ، اما همه چیز می تواند به سرعت تغییر کند و خطر و ریسک های  پاندمی  در حال حاضر بیشتر از  یک یا دو هفته پیش است."

    استراتژیست های بی بی اچ نیز اعلام کردند هنوز انتظار قرنطینه بزرگ دیگری را ندارند. آنها روز جمعه نوشتند: "احتمالاً صحبت های بیشتری درباره اقدامات محدودکننده خارج از انگلیس و اروپا وجود خواهد داشت. با این حال ، ما بسیار شک داریم که در این مقطع قرنطینه های در مقیاس وسیع تری اجرا شود."

    داده اقتصادی مهم برای تماشا

    مهمترین آمار برای پیگیری در هفته آینده احتمالاً داده های سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده است که برای روز جمعه منتشر خواهد شد.

    ملک گفت: "سفارشات کالاهای با دوام ، داده های مقدماتی خواهد بود و هر چیزی کمتر از متوسط حد انتظار ، احتمالاً به این معنی خواهد بود که بازار باور خواهد کرد که بانک فدرال رزرو اقدامات محرک بیشتری انجام خواهد داد."

    سایر آارهای کلیدی هفته آینده ایالات متحده شامل فروش خانه های موجود در روز سه شنبه ، فهرست مدیران خرید بخش تولید روز چهارشنبه ، ادعاهای بیکاری روز پنجشنبه و تعداد خانه های جدید برای فروش است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی