عصر بازار

کمی ضعف در دلار باعث مقاومت طلا شد

عصر اعتبار- قیمت جهانی طلا بعد از افت سنگین بیش از ۳ درصدی مبادلات دیروز ،در مبادلات امروز ،سه شنبه – ۲۲ سپتامبر رشد کرد ،چراکه فعلا روند صعودی دلار در شب منتهی به بازار امروز متوقف شد ،در حالیکه نگرانی های اقتصادی ناشی از احتمال دور جدیدی از قرنطینه های اروپایی به افزایش تقاضای فلز زرد کمک کرد ه است.

کمی ضعف در دلار باعث مقاومت طلا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، قیمت جهانی طلا تا به اینجای مبادلات امروز با 0.1درصد صعود در رقم 1914.28 دلار در هر اونس قرار دارد ...طلا روز گذشته و بعد از صعود های اولیه ، روند کاهشی در پیش گرفت و در بازه ایی از مبادلات به کمترین قیمت خود از 12 اگوست، یعنی 1882.70 دلار در هر اونس سقوط کرد ،چراکه در مبادلات روز دوشنبه دلار امریکا تا بالاترین رقم شاخض خود در نزدیک به 6 هفته صعود کرده بود.

    یک دلار قوی تر باعث گرانتر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزهای جهانی می شود .

    طلای مبادلات آتی امریکا نیز با دستاوردی 0.5 درصدی در رقم 1919.70 دلار در هر اونس قرار داشت .

    خانوم مارگارت یانگ، تحلیلگر ارشد در دیلی اف ایکس گفت :"در حال حاضرطلا به شاخص دلار بیشتر از هر فاکتور دیگری حساس است ."

    اما حمایت از طلا در مبادلات امروز به دلیل نگرانی ها در مورد افزایش موارد ابتلا به کرونا و احتمال مشاهده دور جدیدی از قرنطینه ها در اروپا بود ..تردید در مورد یک ترمیم اقتصادی سریع نیز سرمایه گذاران را از دارایی های با ریسک بالا دور کرد .

    وزیر بهداشت آلمان گفت که  رشد در تعداد موارد ابتلا جدید به پاندمی در کشورهای همچون فرانسه، اتریش یا هلند نگران کننده است و اضافه کرد آلمان دیر یا زود شاهد انتقال موارد ابتلا از این کشورها خواهد بود .

    یانگ افزود " در آینده نزدیک ممکن است طلا برای حفظ سطح 1900 دلاری  در تقلا باشد ....رویدادی که که منجر به افت طلا به زیر 1900 دلار در هر اونس شد ،ممکن است فضای بیشتری برای کاهش را ایجاد کرده باشد، شاید تا 1870 دلار در هر اونس ."

    حالا سرمایه گذاران در انتظار سخنرانی این هفته مقامات فدرال رزرو ، مخصوصا جروم پاول ،رییس این بانک در برابر کنگره امریکا هستند...جروم پاول قبلتر از اعلام تعهد فدرال رزرو برای انجام هر نوع اقدام مورد نیاز در جهت حمایت از روند اقتصادی خبر داده بود .

    آوتار سوندا، تحلیلگر ارشد کالایی در فیلیپ فیوچرز گفت :" نگرانی بانک های مرکزی مهم در مورد رشد اقتصادی ادامه دارد ."..." بازده اوراق فوق العاده کم و نرخ بهره های منفی برای مدتی طولانی تر باقی خواهند ماند که این در برای روند بلند مدت طلا عواملی حمایتی هستند."

    نرخ بهره های کم باعث کاهش هزینه نگهداری طلای بدون سود دهی می شود ..طلا تا به اینجای سال رشدی نزدیک به 26 درصد داشته ،چراکه فلز زرد معمولا به عنوان پرچینی در برابر تورم و استهلاک ارزی دیده می شود .

    شرکت مشاور بانکی،کاتالونیا به رویترز اعلام کرد که 50 عدد از بزرگترین بانک های سرمایه گذاری جهان در مسیر ثبت درآمدی دو برابری از فلزات گرانبهای خود هستند که بیشتر آن ناشی از عملکرد طلا بوده است .

    در جایی دیگر از بازار، نقره تحویلی فوری در سطح 24.73 دلار در هر اونس در حال مقاومت بود،پلاتین با 1.2 درصد جهش در رقم 891.75 دلار در هر اونس قرار گرفت و پالادیوم با 0.9 درصد صعود در رقم 2293.71 دلار در هر اونس معامله می شد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی