عصر بازار

طلا برای سومین روز متوالی در حال سقوط است

عصر اعتبار- تا به اینجای مبادلات چهارشنبه-۲۳ سپتامبر قیمت جهانی طلا برای سومین روز متوالی با کاهش قیمت رو به رو شده،چراکه شاخص ارزش دلار به نزدیک بهترین رقم دو ماهه صعود کرده ،هرچند عدم قطعیت ها در مورد ترمیم اقتصادی جهان سطح خسارت قیمت فلز زرد را محدود کرده است .

طلا برای سومین روز متوالی در حال سقوط است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز،قیمت طلا در بازار نقدی ( حدود 40 دقیقه پیش )با 0.2 درصد کاهش در رقم 1894.69 دلار در هر اونس قرار داشت ...طلای مبادلات اتی امریکا نیز با 0.5 درصد افت به 1898 دلار در هر اونس مبادله می شد .

    هووی لی، اقتصاددان در او سی بی سی بانک گفت :" ما شاهد توقف محیط ریسک گریزی هستیم که این به معنی ادامه قدرت گرفتن دلار است و در کوتاه مدت فشار کاهشی زیادی بر طلا وارد می شود ."......." اما در بلند مدت ،از دید فاندامنتال- بنیادین  برای طلا اشتها می بینیم ."

    شاخص ارزش دلار،که معمولا به عنوان مکان امن سرمایه نیز دیده می شود تحت تاثیر آمارهای اقتصادی مثبت از امریکا و نگرانی های در مورد تاثیر موج دوم شیوع پاندمی در اروپا و بریتانیا بالاترین سطح 8 هفته ایی را تجربه کرده است .

    یک دلار قوی تر باعث گرانتر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی می شود .

    همچنین احتیاط سرمایه گذاران به دلیل سیگنال های مخلوط از جانب رییس فدرال رزرو شیکاگو، چارلز اوانس بود ،کسی که روز سه شنبه اعلام کرد اگر کنگره در تصویب بسته حمایتی جدید شکست بخورد ریسک های اقتصادی امریکا برای دوره ایی طولانی تر باقی خواهد ماند ،ترمیم اقتصادی کند خواهد شد و" پویایی - دینامیک رکودی "را شاهد خواهیم بود .

    اواضافه کرد که این احتمال برای فدرال رزرو وجود دارد که قبل از شروع حرکت تورم به سمت متوسط 2 درصدی نرخ های بهره را افزایش دهد .

    در این بین  سیاستگذاران اقتصاد امریکا درب حمایت های بیشتر از کسب و کار های کوچک خسارت خورده از پاندمی  را باز گذاشته اند ،اما هیچ مسیر سریعی را برای آن مشخص نکردند.

    مدیرعامل شرکت پرت مینت،ریچارد هایس گفت :" چاپ پول هایی که شما در غرب مشاهده کرده اید قرار است از قیمت دلاری طلا حمایت کند "

    افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا و همچنین احتمالات در مورد کشف و یا عدم کشف واکسنی برای آن عوامل اصلی تاثیر گذار بر طلا در کوتاه مدت و بلند مدت هستند.

    همچنین بر روی رادار سرمایه گذاران تشدید تنش بین چین و امریکا نیز وجود دارد ، جاییکه دونالد ترامپ ، رییس جمهوری امریکا در سازمان ملل گفته  که  پکن باید در مورد شیوع پاندمی کرونا پاسخگو باشد .

    بر اساس اعلام صندوق اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان،حجم ذخیره طلای این صندوق در روز سه شنبه با افتی 0.5 درصدی به 1278.23 تن رسیده است .

    در جایی دیگر از بازار،فلز نقره با 1.5 درصد افت به 24.05 دلار در هر اونس رسید ،پلاتین با رشدی 0.4 درصدی در رقم 869.91 دلار در هر اونس قرار گرفت و پالادیوم با 0.3 درصد کاهش در رقم 2215.24 دلار در هر اونس مبادله می شد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو