عصر بازار

کومرتس بانک:

بعد از روند فروش دوشنبه طلا ،ترمیمی سریع روی خواهد دارد

عصر اعتبار- طبق گفته کومرز بانک ، قیمت طلا پس از روند فروش ناگهانی روز دوشنبه به سرعت بهبود می یابد.

بعد از روند فروش دوشنبه طلا ،ترمیمی سریع روی خواهد دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عص اعتبار » به نقل از کیتکو نیوز، کارستن فریتش ، تحلیلگر کالایی در کومرتس بانک آلمان ، می نویسد: "با توجه به اینکه وضعیت کلی طلا همچنان صعودی است ، ما روند فروش روز دوشنبه را به عنوان یک ناهنجاری مختصر در نظر می گیریم و انتظار داریم قیمت ها به سرعت بهبود یابند."

    روز دوشنبه ، هر اونس طلا 2درصد افت کرد و برای مدت کوتاهی هر اونس آن به زیر 1900 دلار رسید و نقره 8 درصد افت کرد در حالی که قیمت متوسط هر اونس به طور موقت زیر 24 دلار معامله می شد. .......به باور این بانک در حالی که قیمت دلار بالاتر است ،هیچ دلیل خاص و مشخصی برای شروع روند فروش وجود ندارد.

    البته توضیح این نکته نیز مهم است که روند افت قیمت طلا فعلا ادامه دارد و در مبادلات روز چهارشنبه نیز قیمت ها هنوز هم پایین ،اما نزدیک به 1900 دلار در هر اونس قرار دارند.

    " دلار قوی آمریکا قبلاً و از صبح روز دوشنبه تاثیر فشار خود را روی قیمت فلزات گرانبها ایجاد کرده. بعد از ظهر دوشنبه با افت شدید بازارهای سهام ایالات متحده ، فشار فروش افزایش یافت. این الگو می تواند به فروش اجباری سرمایه گذاران برای تولید نقدینگی و پاسخ به کال مارجین های احتمالی اشاره داشته باشد .

    این تحلیلگر می گوید ، فروش فنی همچنین می تواند به دلیل افت قیمت ها به زیر سطح اصلی تکنیکال باشد.... خبر خوب این است که سرمایه گذاران می توانند کاهش قیمت ها را یک فرصت خرید تلقی کنند.

    "طلای ایی تی اف ها که توسط بلومبرگ ردیابی شده ، دوشنبه 36 تن ورودی ثبت کرد که بزرگترین ورودی روزانه آنها تا به اینجای سال است - که تا همین حالا هم یک سال رکوردی برای ETF ها بوده است. ورودی دیروز طلا به این صندوق ها با چهار روز تولید جهانی معادن برابر است."

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی