عصر بازار

رئیس کل سازمان توسعه تجارت خبر داد:

بازگشت ۳۵میلیارد یورو ارز صادراتی به چرخه اقتصاد

عصر اعتبار- رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: میزان ارز بازگشتی حاصل از صادرات غیرنفتی (سال‌های ۹۷، ۹۸ و فروردین ۹۹) تا پایان مردادماه حدود ۳۵ میلیارد یورو معادل ۶۸ درصد از مجموع ارز ناشی از صادرات بوده است.

بازگشت ۳۵میلیارد یورو ارز صادراتی به چرخه اقتصاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «حمید زادبوم»  با ارائه گزارشی اظهار داشت: این رقم با توجه به کل صادرات مشمول تعهدات ارزی سال های 97، 98 و فروردین ماه 99، نشان‌دهنده بازگشت 68 درصد ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور بوده و این در حالی است که بر اساس گزارش بانک مرکزی 3.16 میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به چرخه اقتصادی کشور باز نگشته است.

    رئیس کل سازمان توسعه تجارت افزود: از 22 فروردین 97 تا پایان فروردین 99 تعداد 21 هزار و 254 نفر صادرکننده ارز خود را بازگردانده‌اند که نسبت به تعداد صادرکنندگان تا پایان اسفند 98، تعداد 70 صادرکنندۀ دیگر نیز به فهرست اضافه شده‌اند.

    وی با اشاره به تشکیل کارگروه اقدام ارزی در سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان‌های صنعت استان‌ها، خاطرنشان کرد: با فعالیت این گارکروه‌ها در سراسر کشور، از ابتدای مردادماه سال جاری، بازگشت ارز به اقتصاد کشور افزایش یافته که امیدواریم این روند در سایه تعامل با صادرکنندگان سرعت بیشتری پیدا کند.

    مسئول کمیته اقدام ارزی اظهار داشت: تعداد صادرکنندگانی که تا پایان مردادماه سال جاری 100 درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند دو هزار و 286 نفر صادرکننده بوده در صورتی ‌که شمار آنها در پایان تیرماه امسال، دو هزار و 14 صادرکننده بوده‌اند.

    وی همچنین میزان صادرات این دسته از صادرکنندگان را 6.16 میلیارد یورو اعلام کرد که بر اساس ترتیب بانک مرکزی 9.14 میلیارد یورو از ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصاد کشور بازگردانده‌اند که این صادرکنندگان از لحاظ تعداد، 11 درصد از کل صادرکنندگان، از نظر میزان صادرات 29 درصد کل صادرکنندگان، از لحاظ بازگشت ارز 43 درصد کل صادرکنندگان و از نظر تعهد، 29 درصد میزان کل تعهدات را به خود اختصاص داده‌اند.

    رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: از دیگر سو 15 هزار و 43 صادرکننده، تنها یک میلیون یورو به چرخه اقتصاد کشور بازگردانده‌اند که 71 درصد کل صادرکنندگان از نظر تعداد را شامل بوده و فقط 17 درصد از میزان صادرات را به خود اختصاص داده اند.

    زادبوم در پایان گفت: سه هزار و 225 صادرکننده، تعهدات ارزی خود را بین یک تا 99 درصد ایفا کرده‌اند که 19 درصد از تعداد کل صادرکنندگان بوده و 53 درصد از میزان صادرات و همچنین 54 درصد از میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو