عصر بازار

بهبود اقتصادی آلمان با اوج دوباره ویروس کرونا در خطر قرار دارد

عصر اعتبار- کارستن برزسکی اقتصاددان ارشد منطقه یورو در بانک آی ان جی می‌گوید:« رشد اقتصاد آلمان در سه ماهه سوم بین ۵ تا ۱۰ درصد خواهد بود ولی بهبود اقتصادی همچنان با موانعی روبروست و راه زیادی تا رسیدن به سطح قبل از بحران کرونا در پیش دارد».

بهبود اقتصادی آلمان با اوج دوباره ویروس کرونا در خطر قرار دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، اطمینان تجاری در آلمان برای پنجمین ماه پیاپی افزایش یافته چون بزرگترین اقتصاد اروپا در حال بهبودی از اوج بحران کروناست ولی این شاخص پایین‌تر از متوسط بلندمدت آن قرار دارد و افزایش موارد ابتلا به کرونا بی‌ثباتی را بالا برده است.

    شاخص موسسه مطالعات اقتصادی آلمان «ایفو» که در روز پنج شنبه منتشر شد تا 93.4 در سپتامبر افزایش یافته است. این رقم در ماه اوت برابر با 92.5 بود. شاخص ایفو بر اساس نظر سنجی از هزاران کسب و کار در مورد دیدگاه آنها از شرایط فعلی و انتظار آنها از آینده اعلام می‌شود.

      شاخص ایفو 9.7 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کاهش یافت که بدترین رقم ثبت شده فصلی بود. اقتصاد آلمان از محدودیت های شدید وضع شده در ماه های مارس، آوریل و مه رو به بهبود است.

    کارستن برزسکی اقتصاددان ارشد منطقه یورو در بانک آی ان جی می‌گوید:« رشد اقتصاد آلمان در سه ماهه سوم بین 5 تا 10 درصد خواهد بود ولی بهبود اقتصادی همچنان با موانعی روبروست و راه زیادی تا رسیدن به سطح قبل از بحران کرونا در پیش دارد».

    برزسکی در یک یادداشت تحقیقاتی نوشت:« علی رغم بهبود شاخص های اقتصادی، خطر یک رکود دورقمی در سه ماهه چهارم وجود دارد مگر اینکه قوانین فاصله گذاری اجتماعی بیش از این کاهش یابند که با توجه به افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا غیر ممکن است».

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی