عصر بازار

بوریس جانسون مرتکب بزرگترین خودتخریبی اقتصادی

شکست برگزیت سه‌برابر بیشتر از کرونا به اقتصاد بریتانیا ضربه خواهد زد

عصر اعتبار- کارشناسان اروپایی می‌گویند اثرات مخربی که یک برگزیت بدون توافق به اقتصاد بریتانیا وارد می‌کند، سه برابر بیشتر از کرونا خواهد بود.

شکست برگزیت سه‌برابر بیشتر از کرونا به اقتصاد بریتانیا ضربه خواهد زد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، یک اندیشکده اخطار داده است که عدم موفقیت برگزیت می‌تواند سه برابر کرونا به اقتصاد بریتانیا ضربه بزند و با تغییر در اتحادیه اروپا ممکن است صف‌های طویلی در مرزها، کمبود مواد غذایی و دارو و حتی دردسرهایی برای سفر به این منطقه پیش بیاید.

    یک مقام مسئول در بریتانیا هم به نخست وزیر اخطار داده که زمان برای فراهم ساختن زیرساخت‌های برگزیت درحال اتمام است.

    گزارشی که براساس مدل‌سازی‌های مدرسه اقتصاد لندن منتشر شده، نشان می‌دهد اگر بریتانیا نتواند با بروکسل به یک توافق برسد، اثرات بلندمدت زیادی در برخواهد داشت.

    براساس مدل‌سازی‌های انجام شده در مدرسه اقتصاد لندن اثراتی که برگزیت بدون توافق در بلندمدت می‌تواند بر اقتصاد بریتانیا بگذارد، دو تا سه برابر تاثیرات ناشی از کووید19 خواهد بود.

    چندی پیش نمایندگان پارلمان پیش‌نویس لایحه بازار داخلی بوریس جانسون را تصویب کردند که بر اساس آن با تغییراتی یک‌جانبه از سوی انگلیس در برگزیت، قوانین بین‌الملل نقض خواهند شد.

    با وجود حمایتی که جانسون از این لایحه می‌کند اما بسیاری او را متهم به لطمه زدن به شهرت بریتانیا در جهان می‌کنند.

    یکی از طراحان تغییرات جدید در اروپا گفته است زمانی بود که نخست وزیر به ما گفت خروج بدون توافق بهترین دستاورد است، اما امروز محاسبات نشان می‌دهد این کار اثرات اقتصادی مخربی خواهد داشت.

    برخی وزرا هم هشدار دادند که جانسون با اقدامات اخیرش در حال ارتکاب بزرگترین خود تخریبی اقتصادی طی سال‌های گذشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی