عصر بازار

در نظر سنجی کیتکو هیچ دیدگاه غالب مشخصی وجود نداشت

سرمایه گذاران در انتظار بازاری پر نوسان باشند

عصر اعتبار- طبق جدیدترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز ، سرمایه گذاران نباید انتظار داشته باشند به این زودی ها افزایش نوسانات در فضای بازار طلا به پایان برسد ، زیرا احساسات کوتاه مدت هیچ تعصب و جهت گیری واضحی در بازار را نشان نمی دهد.

سرمایه گذاران در انتظار بازاری پر نوسان باشند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از کیتکونیوز،افشین نبوی ، رئیس بخش تجارت در MKS  سوییس گفت: "چنان عدم اطمینان و نوسانی وجود دارد که بازارها برای مدتی آشفته خواهند بود." ....وی افزود که او نه تنها در مورد طلا دیدگاهیی خنثی دارد، بلکه در حاشیه بازار نشسته و منتظر ظهور روند واشضح تری است.

    در میان تحلیل گران وال استریت ،رای های پیش بینی روند قیمت برای هفته آینده تقریبا به سه گروه نزدیک تقسیم شده بود که در این بین دیدگاه افزایشی با برتری محدود درصد بیشتری از آرای را به خود اختصاص داده بود .. از میان 16 شرکت کننده ، شش رأی دهنده یامعادل 38 درصد بازاری افزایشی را پیش بینی کردند. در این بین دیدگاه داشتن بازار کاهشس و یا بازاری خنثی به طور مساوی هر کدام 5 رای ، معدل 31 درصد از مجموع آرا را به خود اختصاص داده بودند.

    احساسات در میان سرمایه گذاران خرده تنها کمی واضح تر است. در مجموع 2391 رأی در نظرسنجی های آنلاین مین استریتی ها داده شد. 1207 رأی دهنده یا 50 درصد گفتند دیدگاه آنها برای هفته آینده طلا صعودی است. 822 نفر دیگر ، یا 34 درصد ، گفتند که آنها دیدگاهی نزولی دارند ، در حالی که 362 رای دهنده ، یا 15درصد روند قیمت هفته آینده را خنثی پیش بینی کردند.

    مشارکت در نظرسنجی سرمایه گذاران خرد کیتکو نیوز به بالاترین سطح ازجولای رسیده ، در همین حال ، احساسات صعودی به پایین ترین سطح از ابتدای سال کاهش یافته است

    این شکل از احساسات پس از آن اتفاق می افتد که قیمت طلا در  هفته ایی که گذشت با افت قابل توجهی روبرو شد و به زیر 1900 دلار در هر اونس و برخی دیگر از سطوح مهم پشتیبانی کوتاه مدت سقوط کرد.... در زمان انتشار این گزارش بازار طلا ی (فیوچرز)برای هفته نزدیک به 100 دلار کاهش را تجربه کرده بود  که 5 درصد کمتر از قیمت آن در  جمعه هفته قبل تر بود.

    کارستن فریتچ ، تحلیلگر در کومرتس بانک گفت :" با وجود شکست و سقوط قیمت ، هنوز سطحی از احساسات صعودی در بازار وجود دارد. وی افزود که لرزشها در بازار طلا تعجب آور نیست و البته افزود که این اتفاق کمی اغراق شده بوده است.

    وی گفت: "محیط طلا و نقره همچنان صعودی است." "در چند ماه گذشته هیچ چیز تغییر نکرده است."

    برای بسیاری از تحلیلگران دلار آمریکا کلیدی ترین بازار برای تماشای سنجش میزان سقوط بیشتر طلا خواهد بود.

    کالین سیزینسکی ، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management ، گفت که او در کوتاه مدت روی طلا دیدگاهی نزولی دارد ، زیرا به نظر می رسد دلار آمریکا کمی رشد بیشتری را تجربه کند.

    وی گفت: "این روند ،کمتر به طلا و بیشتر به دلار آمریکا مربوط می شود.".... "دلار آمریکا بر همه بازارها تسلط دارد و طلا نیز از این قاعده مستثنی نیست. من فکر می کنم قبل از اینکه سرمایه گذاران به بازار برگردند باید شاهد یک لرزش و تحول دیگر در طلا باشیم.

    اوله هانسن ، رئیس استراتژی کالای در بانک ساکسو گفت که او همچنین توجه زیادی به دلار آمریکا دارد.

    وی گفت: "به نظر می رسد گاز بیشتری در مخزن قدرت دلار باقی مانده است بنابراین ضعف در طلا به طور بالقوه هنوز برطرف نشده است."

    با این حال ، هانسن گفت که میزان اصلاح قیمت طلا می تواند محدود شود ،زیرا عدم اطمینان روزافزون در آستانه انتخابات ایالات متحده می تواند برای نقش مکان امن فلز گرانبها تقاضا ایجاد کند.

    اگرچه در مورد روند قیمت طلای هفته آینده عدم اطمینان ها زیادی وجود دارد ، اما گروهی از تحلیلگران در حال مشاهده این مسئله هستند که آیا 1850 دلار به عنوان سطح حمایتی جدید از فلز زرد حمایت می کند یا خیر.

    آدریان دی ، رئیس و مدیرعامل Adrian Day Asset Management گفت: "به نظر می رسد اکنون سطح ( پشتیبان )را پیدا کرده ایم که خرید جدیدی را به همراه دارد ، بنابراین هفته آینده طلا افزایش خواهد یافت ، حتی اگر دستاورد ها کم باشد."... "بازار نیاز به استراحت داشت و آنچه ما دیده ایم می تواند تمام عقب نشینی ایی باشدکه بازار قرار به انجام آن داشت."

    پیتر هوگ ، رئیس تجارت جهانی کیتکو متالز ، اظهار داشت که بازارهای سهام را از نزدیک زیر نظر خواهد گرفت تا مشخص کند که قیمت طلا به کجا می رود.

    وی افزود: آشفتگی فزاینده بازار و ترس از موج دوم پاندمی ، سرمایه گذاران را وادار به خروج از بازار طلا و سهام به سمت داشتن امنیت پول نقد کرده است .

    ریچارد بیکر ، سردبیر اورئکا ماینر ریپورت ، گفت که انتظار دارد ترس از گسترش شیوع ویروس کرونا همچنان به حمایت از قیمت طلا ادامه دهد.

    وی گفت: "تعدا مبتلایان داخلی در حال افزایش است و متأسفانه ایالات متحده احتمالاً در چارچوب زمانی اکتبر-دسامبر در معرض موج دوم پاندمی قرار خواهد گرفت.".... "من انتظار دارم رفتارهای پس از ماه مارس دوباره تکرار شود که: تضعیف دلار ، افزایش طلا را شامل می شود.... در صورت تحقق این امر ،در مسیر پیش رو فرصتی برای خرید طلا و نقره با قیمت های تخفیف دار وجود دارد. "

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو