عصر بازار

فلز زرد بدترین عملکرد هفتگی در ۶ هفته را ثبت کرد

علاقه سرمایه گذاران به امنیت دلار باعث افت قیمت روز جمعه طلا شد

عصر اعتبار- قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه افت کرد و نزدیک به کمترین قیمت خود در بیش از ۲ ماهه که روز پنجشنبه ثبت کرده بود قرار گرفت ، چراکه سرمایه گذاران به دلیل افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا و همچنین عدم قطعیت ها در مورد بسته حمایت اقتصادی بعدی امریکا دلار را به عنوان پناهگاه امن سرمایه انتخاب کردند.

علاقه سرمایه گذاران به امنیت دلار باعث افت قیمت روز جمعه طلا شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، قیمت ( رقم تسویه )طلای نقدی در پایان مبادلات روز جمعه با افتی 0.3 درصدی در رقم 1862.95 قرار گرفت ، در حالیکه قیمت طلای بازار آتی امریکا با 0.6 درصد در رقم 1865.20 دلار در هر اونس قرار گرفت .

    ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد در اوآندا بانک گفت :" دموکرات ها و جمهوری خواهان در مورد اجرایی کردن سطحی از محرک ها دیدگاهی مشترک دارند ، اما این دو گروه نتوانسته اند در مورد میزان آن تصمیم بگیرند و این عدم قطعیت سرمایه گذاران را به سمت دلار هدایت کرده است ."

    برای هفته قیمت طلا افتی 4.4 درصدی داشت که بیشترین افت هفتگی قیمت آن در 6 هفته است ، در حالیکه شاخص دلار بهترین عملکرد هفتگی خود از اوایل آپریل را ثبت کرده.

    دلار قوی تر باعث می شود قیمت های کالای،از جمله طلا برای دارندگان دیگر ارزهای جهانی گرانتر شود .( طلا به دلار قیمت گذاری می شود )

    به گفته یکی از قانونگذاران مهم و کلیدی، دموکرات ها در مجلس نمایندگان امریکا در حال بررسی بسته حمایتی 2.2 تریلیون دلاری ایی هستند که می تواند در هفته آینده به رای گذاشته شود .

    فدرال رزرو در هفته ایی که گذشت با اشاره به ترس های سرمایه گذاران نسبت به خسارت های اقتصادی پاندمی کرونا از اهمیت حمایت های مالی بیشتر دولت سخن گفت .

    شاخص بازارهای سهام در بخش بزرگی جهان، یورو و فلز مس ،همگی بدترین عملکرد هفتگی خود از زمان نوسانان مربوط به پاندمی کرونا را تجربه کردند، چراکه سرمایه گذاران از دارایی های با ریسک بالا دور شدند و امنیت دلار را انتخاب کردند.

    تحلیلگران تی دی سکیوریتیز اعلام کردند ،ریسک محدود شدن علاقه به طلا مروبط به افزایش ریسک گریزی جهانی است که کاتالیزوری برای فرار رو به بالای دلار بوده....." از سوی دیگر رشد ترس ها به طور مشخص بر پلاتین نیز تاثیر گذاشته ، زیرا موج دوم پاندمی ممکن است خسارت بیشتری را بر فروش خودروهای دیزیلی در اروپا وارد کند ."

    در مبادلات انتهای بازار دیروز ،پلاتین با تغییری محدود در رقم 849.05 دلار در هر اونس قرار داشت ، اما بیشترین افت هفتگی قیمت خود از 20 ماه مارس را تجربه کرد .

    نقره بازار نقدی نیز در مبادلات انتهای با 1.1 درصد افت در رقم 22.96 دلار در هر اونس قرار داشت و در مسیر ثبت بدترین عمکلرد هفتگی قیمت از 20 مارس بود ....پالادیوم نیز با 0.4 درصد افت در رقم تسویه 2217.94 دلار در هر اونس قرار داشت .

    توضیح اینکه در اخبار و جداول مختلف قیمت ها ممکن است با دو واژه قیمت تسویه حساب(settlement price ) و یا قیمت بسته شدن (The closing price  ) پرایس مواجه شوید که این دو با هم تفاوت دارند ... قیمت پایانی (closing pric ) معمولاً آخرین قیمت دارایی در پایان مبادلا ت روزانه است  و قیمت تسویه، براساس متوسط قیمت ها در یک بازه زمانی خاص مشخص می شود .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی