عصر بازار

صندوق بین‌المللی پول:

چشم‌انداز اقتصاد جهانی به وخامتی که انتظار می‌رفت، نیست

عصر اعتبار- یک مقام ارشد صندوق بین‌المللی پول با استناد به داده‌های اقتصادی چین و سایر اقتصادهای پیشرفته جهان گفت: چشم‌انداز کنونی اقتصاد جهانی به‌اندازه‌ای که حتی سه ماه پپیش انتظار می‌رفت، تاریک نیست.

چشم‌انداز اقتصاد جهانی به وخامتی که انتظار می‌رفت، نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، یک مقام ارشد صندوق بین‌المللی پول روز پنجشنبه با استناد به داده‌های اقتصادی چین و سایر اقتصادهای پیشرفته جهان، گفت: چشم‌انداز کنونی اقتصاد جهانی به‌اندازه‌ای که حتی سه ماه پیش انتظار می‌رفت، تاریک نیست.

    گری رایس، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول در مصاحبه با خبرنگاران گفت با این حال، چشم‌انداز کلی اقتصاد جهان در نتیجه شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر بسیاری از بخش‌های اقتصادی همچنان مبهم باقی مانده است.

    وی با بیان اینکه وضعیت بسیاری از کشورهای در حال توسعه و بازارهای نوظهور غیر از چین "ناامن" است، تأکید کرد که صندوق بین‌المللی پول در مورد افزایش سطح بدهی کشورها نیز نگران است.

    صندوق بین‌المللی پول قرار است آخرین چشم‌انداز اقتصاد جهانی خود را در 13 اکتبر (22 مهر ماه) منتشر کند.

    در ماه ژوئن، این صندوق پیش‌بینی خود را درباره تولید جهانی در سال 2020 کاهش داد. بر اساس پیش‌بینی این سازمان، اقتصاد جهانی 4.9 درصد کاهش خواهد یافت، در حالی که در ماه آوریل این رقم 3.0 درصد پیش‌بینی شده بود.

    رایس رقم تازه‌ای اعلام نکرد اما گفت که داده‌های اخیر چین و سایر اقتصادهای پیشرفته بهتر از حد انتظار است.

    وی در یک نشست خبری گفت: داده‌های دریافت‌شده اخیر نشان می‌دهد که ممکن است چشم‌انداز اقتصاد جهانی نسبت به زمان بروزرسانی این چشم‌انداز در تاریخ 24 ژوئن وخامت نسبتاً کمتری داشته باشد چرا که بخشهایی از اقتصاد جهانی شروع به بهبود کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی