عصر بازار

درهای اقتصاد چین به روی جهان باز می شود

عصر اعتبار- یک مقام ارشد چینی از گشایش بیشتر بازارهای مالی این کشور به روی اشخاص خارجی خبر داد.

درهای اقتصاد چین به روی جهان باز می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا،  لو له یی- قائم مقام کمیسیون ارزی چین که برای شرکت در یک همایش صنعتی در شهر شانگهای حاضر شده بود از نیاز بازار سرمایه چین به ادغام بیشتر با نظام مالی جهانی سخن گفت. به گفته له یی، با تطبیق پذیری بیشتر با قوانین جهانی و باز شدن درهای اقتصاد این کشور به روی سرمایه گذاران خارجی از انزوای این کشور در سطح جهان جلوگیری می شود. به گفته این مقام چینی، بخشی از اصلاحات مالی در حوزه ارزی انجام خواهد شد و این اصلاحات نقش مهمی در  تقویت روابط مالی با جهان خواهد شد.

    قائم مقام کمیسیون ارزی چین هم چنین با اشاره به تلاش برخی کشورها برای محاصره اقتصادی چین گفت هر چه قدر اقتصاد این کشور با اقتصاد جهانی بیشتر ادغام شود، آسیب پذیری آن در برابر ریسک تحریم ها کاهش می یابد. 

    افزایش تنش های بین چین و آمریکا در هفته های اخیر باعث شده است برخی از کارشناسان نسبت به جنگ تجاری جدیدی بین این دو کشور هشدار دهند. چین تلاش دارد تا با اصلاح قوانین مالی خود روابط با دیگر کشورها را تقویت کند تا جریان سرمایه ورودی به کشورش را در سطح بالایی نگه دارد. چین در بخشی از اصلاحات جدید خود اجازه تاسیس شرکت با مسیولیت محدود را به خارجی ها داده و قوانین جابجایی منابع مالی به خارج نیز برای شرکت های خارجی تسهیل شده است. 

    له یی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ثبات بازار ارز گفت اقدامات جدیدی در دست اقدام است که باعث می شود نرخ ارز انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد  تا شرکت ها بتوانند برنامه ریزی بهتری برای ایفای تعهدات ارزی خود داشته باشند. 

    چین هم چنین روز جمعه برای نخستین بار از اجرایی شدن قوانینی خبر داد که به بخش دیگری از شرکت های خارجی اجازه دسترسی به بازار بدهی این کشور را می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی