عصر بازار

آیا روند فروش فلز زرد پایان یافته؟

افت ۲۰۰ دلاری طلا به معنی پایان روند صعودی نیست

عصر اعتبار-در هفته ایی که گذشت قیمت هر اونس فلزات گرانبها به زیر ۱۹۰۰ دلار رسید و هفته را پایین این سطح روانی مهم پایان داد .برای هفته آینده ، تحلیلگران با دقت چشم به عمکلرد قیمت ها در سطوح تکنیکال دارند تا بفهمند که آیا روند فروش پایان یافته است یا نه .

افت ۲۰۰ دلاری طلا به معنی پایان روند صعودی نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از کیتکونیوز، خانوم سوکی کوپر ، تحلیلگر فلزات گرانبهای در بانک استاندارد چارترد ، گفت: اگر هفته آینده طلا در حدود 1840 دلار در هر اونس پشتیبانی خوبی نداشته باشد ، قیمت ها می توانند قبل از پایان گامل روند روند نزولی به زیر 1800 دلار کاهش یابند.

    "طلا برای شکستن سطح پشتیبان کلیدی خود در قیمت 1950 دلار در هر اونس با روند فروش مواجه شد و حالا سطح پشتیبان آن در حدود 1840 دلار در هر اونس قرار دارد.... اگر قیمت ها از این سطح فنی نیز عبور کنند ، امکان پشتیبانی از آن  تا حدود 1760 دلار در هر اونس ، پایین ترین سطح قیمت در اوایل جولای ، محقق نمی شود. طلا در محدوده فروش بیش از حد بسته شده .

    پیتر هاگ مدیر بازرگانی جهانی فلزات کیتکو متالزگفت: تحت تاثیر عدم اطمینان در مورد انتخابات ایالات متحده ، ویروس کرونا و روند بهبود اقتصادی ، سرمایه گذاران پیش از انتخابات به سمت پول نقد سوق می دهد ، که باعث نوسانات زیادی در همه بازارها می شود.

    "آنچه تصور می کنم در اینجا اتفاق می افتد این است که سرمایه گذاران به طور کل بیشتر و بیشتر عصبی می شوند. با نزدیک شدن به انتخابات و پتانسیل بالای موج دوم پاندمی، بازارهای سهام تحت فشار قرار می گیرند ... این یک آشفتگی خواهد بود ." .

    هاگ خاطرنشان کرد: بسیاری از سرمایه گذاران در بازارهای سهام و فلزات گرانبها پتانسیل سود خوبی دارند.... "وقتی شروع به عصبی شدن می کنید ، واکنش طبیعی این است سطحی از آنرا بفروشید  و آنرا به صورت نقدی حفظ کنید."

    پول نقد به سرمایه گذاران مزایای قابل توجهی می بخشد – به این شکل که اگر همه چیز در روند فروش بیشتر قرار بگیرد ،پول نقد فضا برای ورود به بازار در رقم های پایین را فراهم می کند یا اینکه برای فعالیت بعدی سطحی از ذخایر نقدینگی را برای سرمایه گذار ایجاد می کند.... هاگ توضیح داد: "به همین دلیل است که شما کاهش سرمایه گذاری گروهی هستید و افراد سطحی از پرتفوی خود را به نقدینگی تبدیل می کنند ."

    هاگ  اظهار داشت: به نظر می رسد حمایت قدرتمندی در 1850 دلار در هر اونس وجود دارد. اما اگر این سطح از بین برود ، 1820 دلار می تواند سطح پشتیبانی بعدی باشد. در حالتی وارونه و در روندی صعودی ، اولین اقامتگاه طلا 1875 دلار و سپس 1900 دلار است. ما می توانیم حمله به 1900 دلار را امتحان کنیم ، در صورتی که بازار سهام با ثبات روبرو شود یا بالاتر رود. "

    به دلار آمریک اتوجه کنید

    چارلی نودس ، استراتژیست ارشد بازار در لاساله فیوچرز گروپ گروه  گفت: دلار آمریکا اولین کاتالیزور در پشت حرکت نزولی طلا در هفته ایی که گذشت بود .

    وی گفت: "همه چیز مربوط به دلار است و دلار تقویت دلار همچنان ادامه دارد ... طلا در میانگین حرکت 100 روزه قیمت خود است، که من آن را سطح پشتیبانی می دانم."

    دانیل پاویلیونیس ، کارگزار ارشد کالایی در آر جی او فیوچرز گفت که هفته آینده یک فرصت عالی را برای خرید فراهم خواهد شد.

    پاویلونیس گفت: "دلار دلیلی کلی برخی از موارد فروش است.... این اتفاق باعث روند فروش بیشتری ناشی از ریسک گریزی شده و اکنون به فرصت خرید نزدیک می شوید." "ما در اینجا به کف قیمت نزدیک می شویم و برای هر کسی که فکر می کند قایق را از دست داده است ، یک منطقه عالی برای شروع حضور در بازار طولانی مدت خواهد بود. مورد مهم بزرگ بعدی در هفته آینده روند تکنیکال است ."

    هاگ اضافه کرد : "با این حال ، پس از پشت سر گذاشتن  تمام این نوسانات کوتاه مدت مربوط به انتخابات ایالات متحده ، تصویر کلان برای طلا بسیار صعودی باقی مانده ... حتی اگر طلا 200 دلار نیز پایین بیاید ،این به معنای تمام شدن روند افزایشی بازار نیست. "اگر انتخابات امریکا به شکل عادی برگزار شود ، بانک فدرال نرخ های بهره  را تا سال 2023 در نزدیک صفر نگه می دارد و بانک های اروپایی نقدینگی بیشتری تزریق می کنند.... من در مورد قلزات دیدگاهی صعودی دارم."

    رویدادهای با ریسک بالا برای بازار در هفته آینده: نامزد معرفی شده از جانب ترامپ برای دادگاه عالی ، مناظره های مربوط به ریاست جمهوری و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا

    پیش بینی می شود دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، روز شنبه نامزد دیوان عالی کشور را به جای قاضی روت بادر گینسبورگ معرفی کند. سنا باید در مورد نامزد معرفی شده رای گیری کند و ترامپ دوست دارد که این اتفاق قبل از انتخابات رخ دهد.

    اولین مناظره تلویزیونی نامزدان پست ریاست جمهوری نیز هفته آینده برگزار خواهد شد. طبق نظر استراتژیست های ING FX نتیجه نظرسنجی های پس از این مناظره ها به دقت توسط بازارها کنترل می شود.

    "مهمترین رویداد هفته پیش رو بدون شک اولین مناظره تلویزیونی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری است که سه شنبه شب در کلیولند برگزار می شود. بایدن با حدود 7 درصد برتری در  نظرسنجی ها وارد بحث می شود و با یک آزمایش سخت از سوی ترامپ رو به رو خواهد شد - نوعاً استراتژیست های ING گفتند: "یک عقیده این است که عملکرد ترامپ تاکید بر مثبت بودن ارزش سهام  / منفی بودن ارزش دلار است. ما این دیدگاه را داریم در صورت پیروزی بایدن ، دلار می تواند در سال 2021 کاهش یابد."

    افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا نیز دیدگاه سرمایه گذاران در هفته آینده را آزمایش می کند زیرا ترس روز افزون از بروز مجدد قرنطینه ها وجود دارد.

    جیمز نایتلی ، اقتصاددان ارشد بین المللی ING ، گفت: افزایش تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید - 19 در سطح جهان ، عدم اطمینان در مورد انتخابات و فقدان بسته جدید حمایتی مالی ، بر ارزش سهام ایالات متحده تأثیرگذار است.

    اندرو هانتر ، اقتصاددان ارشد در کپیتال اکونومیکس ، گفت: احتمال محدودیت های جدید در ایالات متحده هنوز کم به نظر می رسد.

    "موج دوم عفونت ها در هفته های اخیر به وضوح تعدادی از کشورهای اروپایی را گرفتار کرده است که این مقامات را وادار می کند محدودیت ها برای فعالیت مجدداً برقرار کنند. ایالات متحده قبلاً در ماه ژوئن و جولای موج دوم پاندمی خود را تجربه کرده است و افزایش مشابه سطح ابتلا در کشور مشاهده نکرده است. ...... وی افزود: "بسیاری از دولت های ایالتی نسبت به همتایان اروپایی خود رویکرد بسیار محدود کننده کمتری  را اتخاذ کرده اند و به هر حال ، هیچ نشانه ای از افزایش گسترده در بستری شدن در بیمارستان یا مرگ و میر وجود ندارد."

    داده مهم برای تماشا

    مهمترین مجموعه اطلاعاتی ایالات متحده در هفته اینده ، آمار اشتغال ماه سپتامبر است که انتظار می رود کمی کمتر از ماه اگوست باشد..این گزارش روز جمعه منتظر خواهد شد.

    "تعداد شاغلین بین فوریه و آپریل 22.16 میلیون کاهش یافته است ، اما بازگشایی اقتصاد از ماه می بیش از 10.6 میلیون نفر از این مشاغل از دست رفته را جبران کرد.... بازار به دنبال افزایش دیگری در ماه سپتامبر است ، اما" فقط "900 هزار نفر ، که این یعنی حتی پس ثبت پنج ماه دستاورد شغلی ،هنوز هم بیش از 10.5 میلیون پایین تر از سطح فوریه باقی خواهد ماند."

    سایر داده هایی که برای مهم  شامل آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی  در روز چهارشنبه ، تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم  و داده های مربوط به خانه های در انتظار فروش ، و همچنین ادعاهای بیکاری روز پنجشنبه ،شاخص قیمت هزینه های مصارف شخصی و فهرست مدیر ان خرید بخش تولید است .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی