عصر بازار

هرآنچه که باید درباره کارگاه‌های خانوادگی بدانیم

عصر اعتبار- کارشناس سازمان تامین اجتماعی درباره شرایط داشتن کارگاه خانوادگی، توضیحاتی داد.

هرآنچه که باید درباره کارگاه‌های خانوادگی بدانیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن زدا کارشناس سازمان تامین اجتماعی درباره کارگاه های خانوادگی، اظهار کرد: کارگاه خانوادگی کارگاه‌هایی هستند که پدر، همسر و فرزندان در آن کارگاه مشغول باشند و غیر این گروه کسی در این کارگاه مشغول نباشد.

    کارشناس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه ماهیت این کارگاه حقیقی است، گفت: به محض اینکه این کارگاه خانوادگی تبدیل به کارگاه حقوقی شود و یا یک نفر غیر از اعضای خانواده به این کارگاه اضافه شود از حالت خانوادگی خارج می‌شوند.

    وی با بیان اینکه کارگاه‌های خانوادگی مشمول قانون کار نیستند، ادامه داد: اعضای شاغل مشمول مزایایی که قانون کار برای کارگر تعریف کرده مانند؛ بیمه بیکاری، مشاغل سخت و زیان آور، شکایت علیه کارفرما و... نیستند، اما به این معنی نیست مشمول بیمه نیستند، این افراد فقط 3 درصد بیمه بیکاری را پرداخت نمی‌کنند به همین دلیل مشمول بیمه بیکاری نیستند و اگر بیکار شوند مقرری به آن‌ها پرداخت نمی‌شود.

    زدا در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه پرداخت حق بیمه در این کارگاه‌ها اختیاری است یا اجباری؟، خاطرنشان کرد: افرادی که در کارگاه خانوادگی کار می‌کنند مشمول بیمه اجباری هستند و فقط 3 درصد کمتر حق بیمه پرداخت می‌کنند که آن هم مربوط به بیمه بیکاری است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی