عصر بازار

کف قیمت بعدی در سهام طلا

عصر اعتبار- یک تحلیلگر قبلتر اعلام کرده بود ،اگر طلا حمایت سطح ۱۹۲۰ دلاری را از دست دهد این اتفاق می تواند منجر به افت قیمت ها به سطح ۱۸۰۰ دلاری شود .

کف قیمت بعدی در سهام طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از کیتکونیوز،  جوردن روی - بیرن، تحلیلگر در بازار طلا گفت :" فلزات گرانبها یک شکست قیمت کوتاه مدت را تجربه کرده اند و مقدار قابل توجهی ریسک از بازار خارج شده است. خریداران احتمالی و کسانی که پول نقد دارند اکنون یک نقطه ورود بهتر و کم خطرتر را در پیش روی خود می بینند  .....اما اصلاح ارزش هنوز تمام نشده است.

    با در نظر گرفتن کمترین قیمت روز پنجشنبه ، شاخص ارزش سهام طلا ( جی دی ایکس )تنها 19 درصد ، آنهم در بازه زمانی یک و نیم ماهه اصلاح شده است  .

    این تحلیلگر اضافه کرد در آخرین مقاله منتشر شده خود در دو هفته پیش ، ما اشاره کردیم که دوره های اصلاح و ادغام ، در بعضی موارد ، تا شش و یا تا 12 ماه طول می کشد. این دوره های زمانی می توانند به اندازه پیشروی قبلی دوام بیاورند.

    یک مقایسه تاریخی با قله قیمت آگوست وجود ندارد،  چراکه قیمت طلا و سهام آن تا قبل از آن هیچگاه به این سطح( بالای 2000 هزار دلار در هر اونس) نرسیده بودند، اما عناصری از قله های  قیمت 2002 ، 2006 و اوایل 2009 وجود دارد.

    ما این قله ها را بررسی  و مقایسه می کنیم که چگونه نوسانگرهای مختلف بر اساس روند حرکت 100 روز و 200 روزقیمت  ثبت شده اند.

    در مسیر پیش رو  ما عملکرد شاخص سهام طلا را به دنبال اوج های قیمت 2002 ، 2006 و 2009 ترسیم کردیم

    متوسط این اصلاحات نشان می دهد شاخص ارزش سهام طلا می تواند خیلی زود کمترین قیمت ممکن را ثبت کند و سپس آن را در پایان سال دوباره آزمایش کند ، که به معنای اصلاح قیمت تقریباً پنج ماهه از نظر زمان است.

    بیشترین آسیب قیمت همنین حالا هم رخ داده است ، اما عنصر زمان وجود دارد که باید با آن مبارزه کرد. این نحوه کار این گونه اصلاحات قیمت است.

    کف قیمت به زودی اتفاق می افتد و سپس بازار یک یا در برخی موارد  دو بار دیگر نیز کمترین قیمت خود را آزمایش می کند.

    این احتمال وجود دارد که قبل از آغاز روند صعودی بازار افزایشی ، پایین ترین قیمت روز پنجشنبه (یا پایین ترین سطح نزولی) مجددا آزمایش  شود.

    به طور خلاصه ، این بخش در مقایسه با هفته های قبل در نقطه ورود به بازار بسیار بهتری قرار دارد. با این وجود ، باید برای مقداری نوسان بیشتر آماده باشید ،زیرا اصلاح هنوز به پایان نرسیده است ، و بازار احتمالاً پایین ترین سطح را دوباره تجربه خواهد کرد.

    در این میان ، ما تمرکز خود را بر شناسایی و جمع آوری سهام با پتانسیل صعودی قابل توجه طی 12 تا 24 ماه آینده ادامه می دهیم.

    پورسعید خلیلی