عصر بازار

آخرین وضعیت تزریق منابع صندوق توسعه ملی به بورس

عصر اعتبار- درحالی که حدود دو هفته از خبر تزریق یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار می گذرد، یکی از اعضای شورای عالی بورس تاکید کرد که این موضوع حتما اجرایی خواهد شد.

آخرین وضعیت تزریق منابع صندوق توسعه ملی به بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کاهش های پی در پی شاخص بورس مسئولان را بر آن داشت تا تصمیمات مختلفی برای به تعادل رساندن بازار سرمایه اخذ کنند. یکی از این تصمیمات تزریق منابع صندوق توسعه ملی به این بازار بود.

    در این راستا، چندی پیش حسن قالیباف اصل - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار - اعلام کرد که این سازمان پیگیر نهایی شدن انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار است و بر این موضوع تاکید کرد که اجرای این مصوبه در شرایط فعلی بازار برای بازارگردانی مداوم همه نمادها و افزایش نقدشوندگی بازار اتفاق بسیار خوبی است.

    هرچند که رقم دقیق آن هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است اما پیگیری‌های ایسنا از این حکایت داشت که طبق مذاکرات صورت گرفته فعلا قرار است این منابع از حساب‌های ریالی صندوق توسعه ملی نزد بانک‌ها تامین شود و احتمالا نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان خواهد بود. چندی بعد از اعلام خبر مذکور، صندوق توسعه ملی نیز آمادگی خود را برای حمایت از بورس اعلام کرد اما هنوز خبری از تزریق این منبع نشده است.

    در این راستا، حسین سلاح ورزی - یک عضو شورای عالی بورس - در گفت و گو با ایسنا، درمورد آخرین وضعیت تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، توضیح داد: این طرح هنوز اجرا نشده و درحال طی کردن مراحل اداری است؛ اما به طور قطع اجرا خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی